Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Carolina

Skrivet av Millan
Jag tror urinvägsinfektion kan kännas olika från person till person. Men en sak är väl att man känner sig kissnödig väldigt ofta. Ibland kommer det inte mer än en droppe fast det känns som man vill kissa en liter :)

För en del gör det nog ont också, eller svider.

Hoppas det gick bra hos sköterskan idag!

Förresten, jag kom på att det finns ju tester att köpa på Apoteket så man kan kolla hemma om man har infektion.
Svar på tråden: Carolina

Hoppar in här oxå!!

Skrivet av  Chemmis
Hoppas det är ok! Tänkte bara nämna för Carolina att min dotter ofta är röd i underlivet, även precis vid slidöppningen. Hon är helt enkelt känslig. En salva som är outstanding när det gäller rodnader är Inotyol. Det tar kanske ett par timmar men sedan är rodnaden nästan borta. Man får väl smörja några gånger till för att allt skall försvinna... Dock är det ju viktigt att kolla upp så det inte är UVI eller svamp eller något annat. På BVC sa de att barnet bara skall duscha och sköljas utan tvål och dylikt vid rodnad. Hoppas att det löser sig!
 

Ang rött underliv

Skrivet av  Mathea
Min dotter blir också så ibland och vi har kommit på att det beror på tvättmedlet så ett tips kan vara att byta tvättmedel alt skölja tvätten en extra gång.
 

Har använt

Skrivet av  Chemmis
olika tvättmedel hela hösten. Har faktiskt inte tänkt på att det kanske är tvättmedlet hon är känslig mot. Tack för tipset, skall faktiskt bege mig till affären imorgon och inhandla tvättmedel för känslig hud (har för mig att det finns sådana speciella medel).
 

Artiklar från Familjeliv