Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Depression

Skrivet av Cecilia
Vad är bra mot depression????

Tack för svar
Svar på tråden: Depression

Du kan prova....

Skrivet av  luvi
att ta en långpromenad varje dag, det hjälper jättebra, men är det en riktigt svår depression är cipramil en bra medicin.Jag tycker inte att man ska vara rädd för "lyckopiller". De hjälper faktist att läka ut depressionen. Ha det så bra
 

rosenrot, johannesört.

Skrivet av  linda
ska ochså vara bra.
 

Ja Johannesört...

Skrivet av  luvi
provade min kompis när hon var lite nere och hon tyckte faktist att hon blev bättre. Kiwi läste jag också att någon psykavd. använde för det höjde seratoninhalten litegrann.Rosenror äter jag själv, men det gör jag bara när det är krissituvationer av trötthet och jag snabbt måste bli pigg, då är de superbra
 

Te på johannesört

Skrivet av  Petra -72 m -91,-95,-96,-00&-03
dricker jag. Finns att köpa på hälsokosten om du inte orkar plocka själv. Smakar hö och doftar hö. Men det märks på mig när jag dricker det inför mensen då jag deppar ihop.
 

Tips som finns på bl.a. hälsokosten

Skrivet av  Nell
Vilken typ av depression handlar det om, innehåler det ångest och oro för vissa av örterna är riktade mot ångest och oro?

fjärilsranka (schisandra chinensis) som finns i t.ex. chisandra adaptogen och chisandra adaptogen med rosenrot
johannesört som du även kan plocka själv
rysk rot som även den finns i chisandra adaptogen och chisandra adaptogen med rosenrot samt bl.a. i kan jang-produkterna
valeriana
rosenrot som finns rent eller i chisandra adaptogen med rosenrot
vanligt te
prova fänkål, salvia, turnera, citronmeliss, rosmarin, verbena, gurkört, läkebetonika, amerikansk frossört, havre, järnört, passiflora, kyskhetsträd, ginko, humle, damiana, ginseng, griffonia, silverax och lindblommor.
L-tryptofan som är en aminosyra fungerar antidepressivt, finns i mjölk och keso som även innehåller kalcium som har antidepressiv effekt, proteinkällor som kött, fågel, fisk samt bananer.
Vitaminer och mineraler som Kalcium, magnesium, mangan, B-vitaminkomplex, folsyra och C-vitamin.
 

Artiklar från Familjeliv