Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Huskurer för igångsättning någon?

Skrivet av Trött, tröttare tröttast...
Är hjärtinnerligt trött på detta nu! Någon som har råd eller tips om vad jag kan göra för att hjälpa till lite? (har gått över tiden rejält nu, men provar gärna huskurer före hormondropp..) Trappor och färdknäpp har hittills inte givit utslag!
Svar på tråden: Huskurer för igångsättning någon?

Tyvärr...

Skrivet av  Mamma Mia
... så tror jag benhårt på att det inte finns något som kan påskynda detta förlopp :(. Det är en synnerligen delikat hormonprocess som pågår mellan barnet o mamman när barnet är redo att födas, det är nog inget som man kan påverka särskilt mycket utifrån.
Att springa i trappor, hålla på med färdknäppar o laxera låter bara jobbigt. Bättre att vila o vänta in dagen B (f) istället =)...
 

Var rädd för det!

Skrivet av  Trött, tröttare tröttast...
Så, det är väl bara att vänta. Men som sagt: det kommer väl när det kommer!
 

När jag vänatde...

Skrivet av  Mysaan med boysen + bf 23/7
stora killen och gick över till 42+6 innan jag vart igångsatt prövade jag alla knep.

Till och med så jag på en läkares inrådan testade lavemang som min mamma hjälpte mig med. Hon är sjuksköterska så hon vet vad hon gör. Det enda som blev resultatet var att jag fick tok pinvärkar i 4 timmar och sedan hände inget mer.

Så bäs kommer när den vill inte när du vill tyvärr.
 

Du kan ju kika på

Skrivet av  Nell
w1.855.telia.com/~u85547960

det finns örter som har bland annat sammandragande verkan och kan sätta igång en förlossning. Om det fungerar vet jag inte själv men värt att prova kanske.
 

som sagt.............

Skrivet av  jillanm
Det finns inget som hjälper tror jag ,när det är moget så kommer det. Jag förstår att du är trött men det enda du kan göra är att stå på dig på bb kräv att dom hjälper dig att ta hål på hinnan tex.Jag hoppas att du har fått redan men skickar detta till dig ändå och hoppas allt går bra. mvhjillanm