Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp snabbt önskas !! Magproblem !!

Skrivet av Mia med ont i magen
Hoppas få hjälp här...vet inte vad jag ska ta mig till. Igår blev det aningen mycket chips och godis + en massa kaffe, jag sov dåligt i natt och svepte två muggar kaffe på morgonen. Har stressat hela dan för sonens kalas...

MÅR SKIT !! Har så in i helsike ont i magen...jag vet, jag får skylla mig själv efter hur jag behandlat min kropp, men nu MÅSTE jag få nått lindrande. Har druckit 2 Samarin men det svider och känns som om det brinner liksom i hela mellangärdet.

Finns det nått man kan äta/dricka för att det ska lindras ? Det är ju söndag så apoteket är stängt och vårdcentralen likaså.

Hoppas på snabbt svar:)
Svar på tråden: Hjälp snabbt önskas !! Magproblem !!

inget snabbt svar

Skrivet av  maria65a
men mannen i familjen har återkommande problem med magen och för honom har pisang pulver varit ett undermedel, kanske något att fundera på för framtiden? Finns att köpa bla på bodystore. Har tyvärr inte hittat någon hälsokost (ännu) som har det :-(
 

Kanske inte så snabbt men...

Skrivet av  PimPim
dock ett svar!

Du, så här låter den bistra vägen till bättre mage:
Skippa kaffet!!!!!
Skippa fet mat och kryddad mat, koka allt i buljong ett tag framöver.
Stressa av! (jag vet det är lättare sagt än gjort men nödvändigt)
Skippa juicen på morgonen om du dricker det!
Skippa eventuella Omega-3 tabletter etc på morgonen ( fett är en stor bov.

Låter väl skoj eller hur?? Men försök att härda ut, du måste låta magen vila upp sig. Testa sen igen med nåt av ovanstående och se vad du klarar att lägga till i din kost igen.

Lyckat till från PimPim som har testat magkatarr och som inte vill hamna på akuten igen...
(blev bra efter skon-kost och Bowenterapeut)
 

Glömde ju...

Skrivet av  PimPim
Har man akut ont och vill ha lindring, kanske Losec Mups hjälper? HAr inte testat själv eftersom jag ammade när jag hade mitt värsta anfall.
Men jag råder dig att undvika Losec fällan, det lindrar ju bara symptomen, om du inte ändrar kosten blir du inte av med det.
 

Artiklar från Familjeliv