Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska beställa från Weleda

Skrivet av Nickan & Alexandra 0210 + Bf 21/4
Är det ngt som man bara MÅSTE ha hemma.

Har en dotter på 1½ som nu är mycket hostig så jag tänkte beställa Anisum/Thymus comp salva, men med frakt och postförskottsavgift så blir ju det mer än själva beställningen....tänkte då om det finns ngt som man "inte kan leva utan" från Welwda :-)

Tycker det är svårt att hitta bland deras sortiment...har inte hittat ngn sökfunktion :-((

Tack på förhand!
Svar på tråden: Ska beställa från Weleda

Om du ändå gör en beställning

Skrivet av  Nell
så passa på att skaffa deras plantago hustensaft om anis/timjan-sirapen inte finns. Den flytande hostmedicinen är ett bra komplement till salvan.

Sedan skulle jag passa på att beställa hem deras calendulaprodukter för bebisen som kommer men även för dottern. Zinkpasta, väder och vindsalva, oljan, cremebad, calendulatvål. Själv så anväder jag även deras hudprodukter i Irisserien och massageolja med arnika. Eftersom jag är gravid så använder jag deras havandeskapsolja för kroppen.
Läppceratet för torra läppar använder jag också.

För skador som stukningar, vridkningar, slag, blåmärken, hemorrojder mm. så är arnikaessens toppen, men det kan du få tag i billigare samma produkt men till 25-40% lägre pris.
Combudoron spray för brännsår, insektsbett, utslag mm.
Echinaceae/Quartz comp ögondroppar för upprepada ögoniflammation som komplement till fänkålste som man baddar och rengör med under dagen.
Chamomillasuppar, men det tror jag man behöver recept för, vid feber.

Syster Märtas husapotek som de nu har specialpris på för 85:-

Sedan finns det en hel del homeopatiska medel som du även kan läsa om i husapoteksboken om som kan vara bra att ha hemma i det egna husapotekt. Själv har jag en hel del förberett i mitt husapotek *ler*

Will du ha mer information om örter för olika bahandlingar så kika på min hemsida
http://w1.855.telia.com/~u85547960/minwebbplats2/
 

Åhh, tack

Skrivet av  Nickan & Alexandra 0210 + Bf 21/4
För alla tips....ska se om jag hittar det du skrev om på deras hemsida :-) Tycker ju som sag att det är lurit att hitta de olika preparaten där.

Försökte komma in på din hemsida för att hitta lite tips innan jag skrev detta, men när jag klickade på din Info så såg jag bara bakgrunden och inte texten :-(
Men nu har jag ju länken....ska nu lägga den i Mina favoriter.
 

Jag håller på och skall fixa min info

Skrivet av  Nell
lite snyggare så den kommer snart att vara klickbar igen *ler*. FÖrhoppningsvis i veckan, ahr lite mcyket att göra nu.

Hoppas du hittar det du behöver annars är det bara att höra av dig till mig så kan du få alla artikelnumemr på det som du vill ha.
 

Fråga om artikelnummer...

Skrivet av  Nickan & Alexandra 0210 + Bf 21/4
Hitter inte plantago hustensaft på deras hemsida...du har inte artikelnummret till denna?

En till fråga :-) Kan dottern ta denna för hostan eller är det bättre att använda salvan till en så liten?? (Hon är 1½ år)

Grattis till magen :-) När kommer ni att få tillökning?
 

Nell

Skrivet av  Nickan & Alexandra 0210 + Bf 21/4
Jag ringde till Weleda och beställde den vägen ist så du behöver inte rota fram ngt artikelnummer :-)

Hon sa att de inte hade plantagos saft listad på nätet...inte undra på att jag inte hitade den :-))
 

Har lagt upp

Skrivet av  Nell & Robert 16/5-01 + liten i magen
min info igen så du kan kika lite där om allt möjligt. Det är bara att klicka på infon.
Kommer fixa till den mer senare igen.

Vad bra att du fixade artikelnumret, vet att den inte finns med på weledas sida.

BF är i augusti men det blir snitt i slutet av juli.
Skönt det måte vara att snart få snusa bebis. Lycka till med föslossningen och den lill*.
 

Artiklar från Familjeliv