Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bra tips mot torr och känslig hud?

Skrivet av jag & goingen (fr. sommarbarn-01)
Är det någon som har det?
Jag har haft tråkig hud så länge jag kan minnas, och hoppas fortfanrande på att det finns någogt som kan hjälpa min hud.
Jättetacksam för svar!
Svar på tråden: Bra tips mot torr och känslig hud?

ingen?!

Skrivet av  jag & goingen (fr.sommarbarn-01)
Jag ÄR verkligen tacksam om någon har ett litet tips att dela med sig av!!!
Kanske finns det inget?!
Tack ni som läste mitt inlägg i alla fall! :o)
 

Salva

Skrivet av  Torun m Fanny-02
Prophyderm
Fenuril (kan svida lite)
Finns på apoteket...
 

Tack!

Skrivet av  jag & goingen(fr.sommarbarn-01)
Tack för ditt svar! Skall prova för det är en av de krämerna jag inte provat.
 

sesamolja

Skrivet av  maria
I de allra flesta krämer el oljor i handeln finns ämnen som glycerin o paraffin (oftast är namnen längre om man läser på innehållet). Dessa innehåller råolja, dvs typ bensin. Mkt billigt å bra för tillverkarna iom att du blir supermjuk när du smörjer dig å du fastnar för den sköna känslan, men eg torkar de ut huden och du smörjer mer "för det känns ju så skönt med krämen", och vips är du fast som konsument.

Hur som, jag har varit en torris året om å köpt kräm efter kräm. För två år sev fick jag "ordination" av en ayurvedisk läkare (var på allmän hälsokontroll)är massera med kallpressad sesamolja. Finns att beställa på naturapoteket bl a. Massera innan dusch så känns d kalas. kan masseras utan att duscha efter åxå. Nu är jag superlen nästan jämt, behöver inte smörja lika ofta nu heler. Och det ger ett extra skydd mot solen dessutom :)...
 

Taaaack!

Skrivet av  Goingen & jag
DET ska jag prova! :o) *tacksam*
 

sesamolja

Skrivet av  maria
I de allra flesta krämer el oljor i handeln finns ämnen som glycerin o paraffin (oftast är namnen längre om man läser på innehållet). Dessa innehåller råolja, dvs typ bensin. Mkt billigt å bra för tillverkarna iom att du blir supermjuk när du smörjer dig å du fastnar för den sköna känslan, men eg torkar de ut huden och du smörjer mer "för det känns ju så skönt med krämen", och vips är du fast som konsument.

Hur som, jag har varit en torris året om å köpt kräm efter kräm. För två år sev fick jag "ordination" av en ayurvedisk läkare (var på allmän hälsokontroll)är massera med kallpressad sesamolja. Finns att beställa på naturapoteket bl a. Massera innan dusch så känns d kalas. kan masseras utan att duscha efter åxå. Nu är jag superlen nästan jämt, behöver inte smörja lika ofta nu heler. Och det ger ett extra skydd mot solen dessutom :)...
 

Artiklar från Familjeliv