Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vita äckelpricka ri halsen

Skrivet av Ce me De
Hur får jag bort dem? Det gör ont i svalget efter alla mina harklingar.
BLÄÄÄÄ!
Någon som har ett bra tips?
Svar på tråden: Vita äckelpricka ri halsen

Oj oj

Skrivet av  Tia
Ser de ut som ost och luktar pyton? Då har du kronisk inflamation i halsmandlarna. Jag opererade bort mina. Snabbt ingrepp, sjuk hals i en vecka (men gott med glass)sen slipper du besvär för resten av livet. Jag är sen aldrig heller sjuk i halsen mera när jag är förkyld. Tveka inte uppsök en halslägare.
 

Lugn i stormen

Skrivet av  Mia
Bara för du hade kronisk inflammation behöver väl inte alla ha det? Det är väl lite drastiskt att operera bort mandlarna så där bara för att man har fått lite vita prickar nån gång.

Som svar på frågan så gissar jag att du fått en halsinfektion. Det finns gurgelvatten som lindrar och om det gör väldans ont kan du ta värktabletter. Går det inte över så ta kontakt med en läkare.
 

Brukar ha så

Skrivet av  Becca
och fy va ja känner mig ofräsch! Brukar harkla mig eller numera pilla bort med nageln. Hörde med sjukvårdsupplysningen å tydligen är det helt normalt och inte så mycket att göra åt.
 

Oxå op bort..

Skrivet av  Angelica
Hej"
Hade oxå det problemet för ett par år sedan. Gick till halsläkare. Fick remiss och op bort mandlarna jag med. Har inte heller haft något som helst problem med det sen. Visst harklar du upp små vita "proppar" som luktar hemskt? Tveka inte - sök hjälp....
 

Jag har också opererat men

Skrivet av  Ann
det kom tillbaka igen - gjorde om operationen och guess what? DET KOM TILLBAKA fast iaf bara på ena sidan nu! Skit!

Ann