Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Prosit!

Skrivet av Camilla
En fråga till någon som kan svara;
Varför ska man hålla handen för munnen när man nyser och hostar, om man sedan inte genast går och tvättar händerna? Det måste väl isåfall vara bättre att nysa rakt ut i luften, fast då vända sig bort ifrån sina medmänniskor, hellre än att samla alla baciller på händerna som man sedan sprider runt hit och dit?
Svar på tråden: Prosit!

Håller aldrig för handen...

Skrivet av  Fru Marmelad
...om det går att undvika, utan försöker vara snabb armen både om jag hostar och nyser! OM jag nu måste ta handen så går jag naturligtvis och tvättar den sen! Är jag överdrivet renlig? *S*
 

Inte rakt ut i luften

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
hostar gör man ju i typ 100 km/h- så även om du vänder dig bort sprids de långt och fort om du är inomhus.Jag har aldrig fått lära mig att hålla handen för- utan att hosta/nysa i armvecket.
 

Armvecket

Skrivet av  Nell
lämpar sig bäst, så gör jag. Det är en rackarns fart på nysningen och att ta det i händerna är ju inte heller att rekommendera om man är ute, hemma ok om man tvättar händerna direkt efteråt.
 

det enda pinsamma

Skrivet av  ,.
är att tar man armvecket så är risk för snorloskorna och slembobbor sitter väl synliga i armvecket LOL
 

Har du sådana

Skrivet av  Nell
det har inte jag *s* vart man än tar vägen med nsyningen om man inte har en servett förståss är ju att de där bobborna hamnar där *ler* eller har du något annat hemligt ställe där de eventuellet inte syns så berätta gärna *s*
 

Man ska alltid

Skrivet av  Pernilla
nysa i armvecket. Det är mycket ohygienskt att nysa i handen. Det värsta som finns är när man åker tunnelbana och någon nyser i handen och sedan tar tag i första bästa stång - uäck!
 

Artiklar från Familjeliv