Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skorv

Skrivet av Petra med Julia
Min dotter är 2 år gammal och har skorv och har haft det sedan,jag vet faktiskt inte, men kanske sedan 6 mån ålder. Först undrar jag om det är någon annan som har en 2- åring med skorv, sedan undrar jag hur man får bort det? Jag pillar ibland lite, men det är inte populärt. Har sett att det finns något man kan köpa på apoteket, men det verkar lite omständigt. Det står att det inte ska komma i håret, men hon har så mycket hår. Något bra tips?
Svar på tråden: Skorv

Jag har gjort så

Skrivet av  Nell
att när sonen badat så när jag tvättat håret så har jag när jag schamponerat och skorven varit riktigt uppmjukad använt naglarna försiktigt och efter schamponering före ursköljning använt en tät kam och försiktigt dragit mot hårbotten. Har inte varit så jättemycket skorv men efter några tvättar så var det borta. Allt försiktigt för att inte skada huden i hårbotten och att det inte får göra ont.
 

Jag struntade i det!

Skrivet av  Lilith
Min dotter hade jättemycket skorv. Jag höll på med salisylsyrevaselin och luskam, det kom tillbaka hela tiden. Jättejobbigt att greja med dottern, otroligt håröm. Sen hörde jag att det försvinner av sig själv till slut så jag struntade i det. Hon hade skorv till hon var ca 5 år, sen bar försvann det. När sen sonen fick skorv gjorde jag ingenting och det försvann efter ett par år.