Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hormonplitor

Skrivet av mia med tre söner
finns det något man kan göra för att dessa ska föresvinna på sonens (3 veckor) kinder och bröst?
Svar på tråden: hormonplitor

Nej inte riktigt

Skrivet av  Nell
det är bara att avvakta och under tiden kan du badda med fänkålste, och märker du att det blir lite infekterade så tvätta noggrannare med fänkålsteet. Inte klämma på något sätt.

Det brukar ge med sig på 2-4 veckor. Inte fint men de flesta barnen får det mer eller mindre, dottern fick mindre än sonen, han såg för eländig ut med sina plitor innan dopet och tur var det att de precis hann försvinna till det var dags *ler*
 

Vet inte om det var inbillning...

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
men vi hade bröstmjölk på när sonen fick plitor, och vi tyckte det blev bättre. De försvann- men om det berodde på mjölkbehandlingen eller att de skulle gått över ändå kan jag inte svara på...;-)
Sannolikt det senare, men det skadar ju inte att testa...
 

var ute!

Skrivet av  Victoria
När min flicka var nifördd och hade dessa så märkte jag att det blev mycket bättre när jag hade varit ute mycket..
 

Ja!

Skrivet av  bve
Köp Unguentum Merck-salva på apoteket, fungerar jättebra på plitor. Min dotter hade plitor i hela ansiktet, och det var enda salven som fungerade. Fick tips från vår barnsjuksköterska på bvc.
 

Artiklar från Familjeliv