Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Halsinfektion efter halsinfektion...

Skrivet av åj67 m Hanna-93, Malin-94 Ludvig -03
det åker jag på den här hösten. Jag är inne på min 3:e halsinfektion på lika många veckor. Är det verkligen normalt? Vad kan jag göra för att slippa eländet?

Äter vitlök och dricker honungste redan men kan jag göra något mer?
Svar på tråden: Halsinfektion efter halsinfektion...

Rekommenderar helt klart...

Skrivet av  dINAh
kollodialt silver! Ett mirakelmedel som hjälper mot massor av åkommor enligt mitt tycke. Lycka till och hoppas du får bukt med halsinfektionerna!
 

Testa

Skrivet av  Nell
med att gurgla med saltvatten, te på honung är bra som du redan anväder, tillsätt citron/lime och ingefära. Drick vitkålssaft, ät vilök som du redan gör, skölja munnen med arnika som gurgelvatten (obs får ej sväljas), munsköljning med daggkåpa, te på eukalyptus, fläder, hallon, salvia, hasselblad, kamomill, trollhassel, isop.

Det var några tips till
 

inte så alternativt

Skrivet av  oxå apotekare
men har du kollat så att inget av barnen bär på streptokocker? Man kan ju ha det i normalfloran utan att bli sjuk. Jag hade sex halsflussar på ett halvår förrförra året innan jag lyckades övertala vc att odla även på barnen och visst var det därifrån smittan kom!
 

instämmer

Skrivet av  Annie *labråtta*
..låter som smittan kommer nån annan stanns ifrån. Barnen, en hund kanske? Detta förutsatt att du blir frisk emellan.
(Hade faktiskt en fam på jobbet (som patienter då) som åkte på det igen o igen o igen o tillslut tog de hunden till vet o det konstaterades att det var den som var källan. När hunden behandlats höll de sig friska.)