Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hemorrojder?

Skrivet av Anonym
Hjälp! Det gör såååå ont när jag går på toaletten för att bajsa, jag klarar inte av det! Har haft så i flera veckor nu. Drar mig verkligen för att gå på toa så jag blir helt förstoppad vilket ju inte gör saken bättre. Har inte gjort det jag ska på ca 5 dagar nu, men det GÅR ju inte, gör så ont! Och det kommer klarrött blod varenda gång. (Fast det slutar blöda när jag torkat mig ett tag)
Vad ska jag göra?? Vägrar gå till läkaren, finns det ingenting man kan göra själv hemma för att få bort det?
kan det vara hemorrojder, det är ingenting som sticker ut, men jag har hört att man kan ha det inuti också?
Svar på tråden: Hemorrojder?

är du hård i magen?

Skrivet av  Vanessa m. Neo
det finns en salva på apoteket som du kan köpa.
om du är förstoppas alltså bajsar sällan då bör du äta fibrer rikt mat så att bajset blir mjukare
jag fik hemorojder efter förlossningen och jag vögrade majsa för att det gjorde så ont. jag det finns ssaker på apoteket som gör att du bajsar bättre lycka till
 

Gå till läkare!!!

Skrivet av  Stintan
beställ tid snarast trots din inställning.. Att du blöder varje gång betyder inte att det måste vara nåt allvarligt, men det är nåt att reagera på!!! Låt läkare kolla var hemorrojdern sitter och få behandling. Huskurer kan du ta till när du fått konstaterat vad och var problemet är...
Så här kan du inte ha det! Och det är definitivt inget att skämmas för, det är ett vanligt problem hos oss kvinnor.

Lycka till!
 

Tack för alla svar

Skrivet av  Anonym
Nja, jag väntar med läkare. Har börjat ta sådana där suppar nu, och idag lyckades jag gå på toan. Inget blod denna gång som tur var! Men om det inte gått över om ca 2 veckor ringer jag nog vårdcentralen.
 

Artiklar från Familjeliv