Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dålig andedräkt

Skrivet av Hoppas på svar
Hej,
Jag undrar om det är någon som vet vad man kan göra åt dålig andedräkt? Min man lider av det. Det verkar inte vara dålig munhygien för han använder både stickor och tandtråd. Jag hörde någonstans att det kan bero på att man har för stora halsmandlar och att det fastnar matrester. Snälla vet någon råd?
Svar på tråden: Dålig andedräkt

magen?

Skrivet av  XxX
oftst är det magen som är i olag .även om man inte har direkta symptom.ändrade matvanor kanske?kaffe är en jäkla bov i dramat,man har tendens att lukta "surt" "fränt" så dricker han kaffe så försök att minska en period och se om det blir bättre.

 

Äppelcidervinäger

Skrivet av  Idda
Det finns böcker om äppelcidervinäger. Hur bra som helst. Man kan använda det till allt.
Dålig andedräkt kan bero på många saker.
Dålig matsmältning-drick ett mycket varmt glas eller mugg med vatten tillsatt av äppelcidervinäger. Ca 1 tesked eller lite mer till ett normalstort glas eller mugg, och drick det långsamt. Förhindrar även mycket gaser i magen.
Borsta tungan med en mjuk tandborste med lite vatten.
Ät persilja, det tar bort dålig andedräkt.
Om han röker-Ät ett tugummi efteråt som är bra för tänderna.
Drick MYCKET vatten varje dag- ca 1½ liter om dan, rensar även ut slaggprodukter, och kan på så sätt hålla magen i skick.
Motionera- en halvtimma om dan.
Magen är den största boven, så länge den hålls i skick gör även andedräkten det.
hoppas råden hjälper lite.
 

Artiklar från Familjeliv