Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dottern har sveda i underlivet!

Skrivet av tjejn
Även på anant snack, ursäkta tjatet!
Men min sjuåring har börjat vakna mitt i natten av att det sviiider i hennes underliv! Hon kan inte ligga still för det svider så! För lite mer än två år sen hände samma sak under en period. Hon vaknade och grät nästan skrek för att det "gjorde ont" och sved så ! Ringde akut engång men dom kunde inte förstå va det va..vad tror ni? Nån som hört nåt liknande?
Svar
Har någon undersökt flickan?
Om inte skulle jag be att få en undersökning gjord.Kan det vara urinvägsinf.?
Skrivet av  LH
Min sexåriga dotter också...
Det kan säkert bero på urinvägsinfektion, så kontrollera om det kan vara det.

Men i min dotters fall, så tror jag att det är en kombination av att hon "glömmer" att torka sig ordentligt när hon har kissat och när hon väl torkar sig, torkar hon för hårt. I hennes fall hjälper det med avsköljning med vatten morgon och kväll (vi har en duschslang bredvid toan). Man ska inte tvätta med tvål, utan med barnolja. Dessutom har jag köpt intimgel på apoteket som jag smörjer på ibland när hon klagar. Den svalkar, kladdar inte och fungerar åtminstone som placebo om inte annat.
Skrivet av  Disa
Känner igen...
... sätt dottern på toa och se till att hon kissar. Gör det för ont, ställ henne i duschen låt henne kissa under duschandet. Undvik tvål. Ge henne mycket att dricka, vatten el. tranbärsjuice. Gör det fortfarande ont efter toa och dusch ge henne alvedon. Låter som urinvägsinfektion. Boka tid på vårdcentral! Skaffa varma utekläder, ullfrottelångkalsoner, berätta för henne att hon inte får sitta ute nu när det är kallt.
Skrivet av  Ull