Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sår i näsan

Skrivet av Ingela L
Hej!

Jag har drabbats av blödande sår i båda näsborrarna och en bit upp. Det kliar, jag snyter och det böder och blodet torkar. Det kliar, jag snyter och det böder och blodet torkar osv osv. Jag har svårt att andas genom näsan för att det är täppt av sår. Givetvis vill såren inte läka eftersom jag river upp dom varje gång jag snyter mig.
Finns det något jag kan göra själv? Jag skulle vilja lösa upp allt torkat blod och sen skölja näsan med blodstillande så att det inte blir nya stora torra kliande skorpor.
Det känns som om det här inte kommer läka själv!

Mvh
/ingela
Svar på tråden: Sår i näsan

ett tips...

Skrivet av  Sofia
kanske inte sorterar under "huskurer", men det är det enda som hjälpt mig.

Använd Hydrozon-salva, finns i tub på t ex Åhléns, och vissa Konsum.

 

Nozoil-spray från Apoteket!

Skrivet av  Lena
Dvs både sonen och mannen har haft detta i flera veckor, jättejobbigt! Blöda, skorpor, ont, klåda...

Lösningen hette Nozoil, en nässpray från Apoteket som innehåller ren sesamolja. Orsaken att man blöder mycket, får skorpor, kanske mycket kråkor, kliar etc, beror nämligen oftast på torra slemhinnor i näsan. Efter bara 2-3 dagar på Nozoil försvann besvären för bägge! Rekommenderas varmt!!
 

Tack!!

Skrivet av  Ingela L
Tack både Sofia och Lena!!

Skönt att det finns hjälp och att jag inte är ensam om detta!
Mvh
/ingela
 

AD-droppar

Skrivet av  Sofia*
JAg hade mycket sår i näsan och mycket näsblod ett tag då jag fick mediciner som togs som nässpray. Jag fick då rådet att pensla insidan av näsan med ad-droppsolja. Det fungerar utmärkt! Men det ska vara oljelösta ad-droppar, inte vatten lösta. Man droppar lite på en tops och smörjer in i näsan några gånger varje dag.
 

Kanon!

Skrivet av  Lotta
Har ett sår som jag började pensla igårkväll och det är redan mycket bättre!!!!!!!!!!

 

Artiklar från Familjeliv