Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp, även på Vb

Skrivet av Jen
Jag har en extrem kräkfobi, då menar jag extrem, så jag funderar tom på att söka för detta:(
Iallafall, en gammal kompis till oss som bor i sthlm kom hit i em, jag kramade honom rejält (nej, inte SÅ rejält:) )
Han gick runt i huset och kollade, sen sätter vi oss ner , bredvid varann och han vräker ur säg att han har haft maginfluensa!! HJÄLP När jag blir stressad (han vet om min panik) försvarar han sig med att detvar inte riktig maginfluensa, utan det var "bara" vinterkräksjuka, trodde han. Han trodde alltså att VK är en lindrig variant av maginfluensa, Karlar!!

Nu är ju jag såklart livrädd att han smittat oss.
Vad tror ni? Han kräktes i Onsdags kväll en gång, var hemma i tosdags med feber, och jobbade igår men mådde halv kasst och ingen matlust. Idag mådde han bra (sade han)
Jag hoppas att det bara var matförgiftn eller ngt annat då han bara kräks en ggn.

Jag tog vitpepparkorn och städade om huset, som jag städat typ hela dan. Jag putsade tom stolen han satt på och jag skrubbade nästan sönder räcket i trappen..

Fy fan i h-vete, varför är jag så här? Vet att det finns andra kräkfobiker här, men ingen av er är väl så här "sinnessjuk"!? Innerst inne vet jag att jag inte behöver oroa mig, men det är alltid så här.

Fy och blä
Svar på tråden: Hjälp, även på Vb

tror

Skrivet av  Anna
nog inte att det smittar så däe långt efteråt, och värst är ju om du är med når det är spya för det är där bakterierna finns, torkade upp min dotters spya och inte vart jag sjuk däremåt fick jag hennes förkylning som dör upp några dagar efteråt...

ta det lungt så går det nog bättre

KRAM
 

Låter ju inte som kräksjuka

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
- då brukar man bli sämre än sådär, oftast... För din skulle hoppas vi att han var matförgiftad eller hade nå\'t annat.
Här verkar det tex ha gått en magsjuka bland barnen som just inneburit att de kräkts _en_ gång- sedan har det varit bra. ( Kräksjuka heter kräksjuka jsut för att man kräks så hiiiimla mycket...Så fort nå\'t åker ner komemr det upp, ju. )


Dock- bra att veta för framtiden är ju att kräksjuka smittar upp till 2 dagar efter senaste symtom.
 

apropå fobier

Skrivet av  Britt
har på senare tid hört flera personer som blivit av med fobier, när de tagit sessioner i metamorfostekniken. Man kan gå vidare i livet och lämna bakom sig sådant man inte är betjänt av.
 

SNÄLLA BRITT

Skrivet av  KRÄKRÄDD
Vad är det för något? Skulle gärna bli av med en kräkfobi. Tala om för mig var jag får en sån behnadling! Snarast!!!
 

Vilken landsända...

Skrivet av  Britt
bor du i. Det finns inte så många som gör detta, men jag känner till några. Du kan skriva till mig på [email protected]