Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

någon som provat olivolja som hårinpackning?? imt

Skrivet av mamma mu
..
Svar på tråden: någon som provat olivolja som hårinpackning?? imt

o ja...

Skrivet av  maria65a
...det är ett helsicke att få ur håret men hårbotten blev mjuk och fin av det!
 

Eller testa

Skrivet av  Nell
För att stimulera håret och göra det vackrare. Ta 2 msk vetegroddsolja och värm den, helst i vattenbad. Blanda ner 1 msk äppelcidervinäger och massera sedan in blandningen i håret. Låt det sitta i ca 30 minuter innan du tvättar ur hårkuren med vanligt milt schampo och sköljer ordentligt.

Går ypperligt att byta ut mot olivolja.

Vad har du för hårkursrecept?

 

Ja

Skrivet av  Fru Marmelad
Det blir jättebra! Men som maria65a skriver så är det svårt att få ur det. Men bra blir det! Hårbotten blir mjuk och fin (har torr hårbotten) och även håret blir finare tycker jag!
 

hm

Skrivet av  hårfager
då kanske man ska sätta upp håret en tofs och smeta in den i olivolja då!
 

Schamponera i torrt hår...

Skrivet av  Bettan
Eller så torrt det kan bli av olivoljan....
Värm lite olivolja o massera in i hår o hårbotten...Linda in håret i (helst varm) handduk....låt verka i 30 min.....Tag sedan i schampo UTAN att blöta håret innan....
Schamponera ordentligt o skölj sedan......upprepa schamponeringen.....

Har låångt o burrilockkrulligt hår....o detta funkar finfint på mej iallafall.....

det viktigaste är att ta i schampo innan man blöter håret...då är det mycket lättare att få ur oljan....

Lycka till.....

Bettan
 

Äckligt och gav inte resultat!

Skrivet av  Camelia
Jag fick schamponera håret så många gånger för att få ur oljan att den eventuella effekten lär ha försvunnit direkt. Mitt hår blev inte mjukare eller finare, däremot blev min hårbotten flottig. Aldrig mer huskurer till håret för min del!
 

Artiklar från Familjeliv