Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kruppråd!

Skrivet av Erika med Valdar
Hej på er! ber om råd här inne - kanske någon som kan hjälpa oss? Valdar är 8 månader och fick en ordentligt kruppanfall i natt med akutbesök och adrenalininhalation som följd. Väl hemma kl,. 6 i morse sov vi i tjocktröjor med vidöppet fönster. Finns det något jag kan göra ytterligare här hemma förutom frisk luft och högläge? vi har inte timjansalva hemma (*svär*) något annat? Jag tänkte kanske koka upp hett vatten med några droppar Oleum Basileum och ställa i sovrummet straxt innan sovdags -
Alla råd emottages tacksamt!

God forsättning
Svar på tråden: Kruppråd!

Sök i snacket

Skrivet av  Nell
här på krupp så får du lite förslag.

God fortsättning på er med
 

Tack :-)

Skrivet av  Erika med Valdar
Det blev en tur till Källan och ett inköp av salva och hostsirap. Jag tror att han får ta ett varmt bad med mig före sänggående i kväll också. Det är tur att han verkligen gillar varma bad. Lite värmade sesamolja, anisum salvan och ullunderställ i ett vädrat sovrum borde underlätta lite.

tack för råden. :-)
 

Myrsyra

Skrivet av  raihan
jag har själv haft mycket problem med krupp. Många akuta sjukhus besök nattetid (när jag var liten). Min pappa sa att när mina föräldrar lät myrsyra stå i rummet om natten blev jag mycket bättre. De köpte den från apoteket tror jag. Det var ca 20 år sen.
 

Artiklar från Familjeliv