Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Från hopp till hopplöshet.

Skrivet av Svag
Jag har fått råd härifrfån att gå på akupunktur vilket jag nu gör. Vad händer om behandlingen inte hjälper trots att akupunktören säger att den ska göra det. Det kostar ju mycket pengar och eftersom jag behandlas för att jag har ett känsligt nervsystem så är det tyvärr så att ekonomiin är stressande i sig självt. Just nu känns detta som mitt enda hopp.
Svar på tråden: Från hopp till hopplöshet.

Man kan ju aldrig säga säkert...

Skrivet av  Camelia
Om en behandling fungerar för _dig_ eller inte. Precis som med skolmedicinen så kan man få prova sig fram innan man hittar det som passar _mig_.
Tyvärr så är det ju ganska kostsamt att söka sig till de alternativa behandlingsformerna.

Får jag fråga vad det är för akupunktör du går hos? Är det en riktig TCM-akupunktör eller någon svensk?
Om du bor i Stockholm så har jag namn på en jättebra kinesisk dam som verkar kunna bota det mesta.

Rent generellt så brukar väl akupunktur hjälpa de flesta som får det - "problemet" är väl bara att man i värsta fall kan få gå många gånger innan man märker någon skillnad.

Jag fick akupunktur för att komma ur min utbrändhet. Fick en tretimmarsbehandling varje dag i fem dagar och märkte skillnad efter det. Sedan har jag tagit två såna omgångar till och betraktar mig idag som helt tillbaka på banan.
 

Jag är

Skrivet av  Sanna
intresserad av namnet på den kinesiska damen. Är ständigt trött, tror jag inte kommit ur utbrändheten (eller kroniska trötthetssyndromet)jag drog på mig för några år sedan. Är även gravid nu. Vet du om man bör undvika sådana behandlingar då? Annars får jag vänta till efter förlossningen. Jag är i vilket fall som helst intresserad av kvinnans namn och tel här i Stockholm. Tackar på förhand!!
 

Hej Sanna!

Skrivet av  Camelia
Hon heter Dr Nie och har Shanghai Akupunktur på Stora Essingen i Stockholm. Jag har inget telefonnummer, men hon finns på Gula Sidorna.

Jag vet inte om hon behandlar gravida, men ring och hör! Hon talar inte så bra svenska, dock.

Hoppas att du kan få hjälp där!
 

Tack Camelia!

Skrivet av  Sanna
Jag ska kontakta henne.
Ha det gott!
 

Akupunktur...

Skrivet av  C
hjälpte mig. Dock tog det ett antal gånger varpå jag kände mig riktigt dålig emellan vid ett par tillfällen. Men jag säger som Camelia, gå till en riktig TCM-utbildad akupunktör. Det var den enda som hjälpte mig. Jag har vid olika tillfällen provat västerländska akupunktörer och det har inte hjälpt ett enda dugg. Andra tips när det gäller stressade nervsystem är qi gong. Har hjälp mig otroligt mycket men det tar tid.
 

Jag är också känslig..

Skrivet av  Maa
pga min diagnos whiplashsyndrom, och min "akupunktör" ger mig bara akupressur, dvs samma fast utan nålar, eftersom han säger att min kropp inte är tillräckligt stabil för nålar ännu.
Men jag har absolut för mig att är man gravid så är det bara viss sjukvårdspersonal som får behandla en med akupunktör, dvs det är förbjudet för dem som kanske kan det bättre, medan däremot en barnmorska med en snabbkurs får sätta nålar på dig. Absurt, men så har jag fattat att reglerna är.
 

Artiklar från Familjeliv