Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bästa vitamin/mineral tabletterna

Skrivet av Mamma till 3
För vuxna vad heter dem??
Vet att kosten inte är den bästa, så jag vill gärna komplettera med detta.

Sedan önskar jag även tips på ngt bra medel mot att håret/naglar/hud ska må så gott som möjligt??
Vet att det finns massa, men vill gärna ha tips på det DU tar för din egen del och om du märkt ngn skillnad.

Om man jämför med apotekets och hälsokost vitaminer, vilket föredrar Ni och varför??

Skulle gärna vilja ha ngt supertips för hosta för sonen (9år) läste ngt om kan jang, drossinula?? vet inte om det heter så. Han har haft kruppanfall tidigare och hostan sitter i luftvägarna/bröstet. Naturligtvis ngt supertips som verkligen fungerar eftersom han ser fram emot att spela en match till helgen!!

Tack på förhand!
Svar på tråden: Bästa vitamin/mineral tabletterna

MiviTotal!

Skrivet av  Camelia
Jättebra preparat med de flesta vitaminer och mineraler man behöver! Och kroppen kan lätt ta upp dom. Det tar jag och kompletterar med Omega 3.

Apotekets vitaminpreparat är ofta syntetiska, vilket innebär att det äe svårt för kroppen att ta upp dom, därför så handlar jag hellre dyrare saker på hälsokosten.

För huden och håret så är B-vitaminer och kisel bra, men det tror jag finns i MiviTotal.

Angående nagelbitning så har jag läst att det är svavel som fattas en. Jag vet i alla fall att jag slutar att bita på naglarna när jag tar multivitaminer tillsammans med ginseng och extra b-vitamin. ??? Vet dock inte vad det är som "funkar".
Jag slutade bita helt på naglarna för ett år sedan efter att jag fått akupunktur - fråga mig inte varför, men behovet försvann. Innan dess så var jag en hysterisk nagelbitare sedan femårsåldern.
 

Artiklar från Familjeliv