Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att bli gravid m akupunktur + fråga MiaMaria

Skrivet av Annis
Hej tjejer,

jag har försökt bli gravid länge....Har nu gått på akupunktur(TCM), sedan april, men än har inget positivt alls hänt. Känner faktiskt inga förbättringar. Inte heller bättre från svår mensvärk som jag har.

Finns det någon som gjort samma som kan peppa mig lite?

Sen MiaMaria, jag såg att du lyckats mha akupunktur, hur länge gick du och hur ofta? Bara lite nyfiken...Grattis till graviditeten i alla fall!

Annis
Svar på tråden: Att bli gravid m akupunktur + fråga MiaMaria

Hej

Skrivet av  MiaMaria
Jag gick bara en vecka, varje dag. Började på första mens-dagen. Sedan sa hon att jag skulle komma tillbaka om det inte funkat första dagen på nästa mens. Men det behövde jag inte!

Jag är övertygad om att det är superstor skillnad mellan dem som är kinesiskt utbildade akupunktörer och de som har svensk utbildning. (Inte minst längden på utbildningen, den kinesiska är 7 år lång!) Hon som jag gick till var både västerländsk läkare och kinesisk.
 

tillägg

Skrivet av  MiaMaria
vi hade alltså försökt bli gravida i 1 år och 9 månader efter ett missfall. vi hade också gjort en fertilitetsundersökning som inte hittat några fel.
 

tillägg 2

Skrivet av  MiaMaria
jag ser nu att du gått i "riktig" akupunktur, så då kanske det helt enkelt är så att du inte svarar på behandlingen. alla gör ju inte det. Jag gick hos Dr Nie på Stora Essingen i Stockholm om du bor så att du eventuellt vill testa där.
 

Artiklar från Familjeliv