Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

JÄTTEproblem!

Skrivet av ensamma mamman
Hej! Kanske ni kloka människor kan komma med tips till en stackare som mig?
Har stooora problem med slemhinnor i underlivet. Har haft vestibulit (kroniskt sköra slemhinnor som spricker) sen jag var 20 år (är nu nära 40...). Jag fick också problem med ändtarmsöppningen efter en lång och jobbig förlossning.
Tusen läkare har gett mig alla möjliga behandlingar, nu sist tre kirurgiska ingrepp då de skar bort dålig vävnad och analflikar. Hemsk, hemsk, hemsk rehabilitering!
Jag var mycket bättre i några månader, men nu är problemen tillbaka. Jag har hållit humöret uppe, men nu börjar jag känna mig deppig. Ska det vara så här hela livet?
Vad skulle ni prova efter att ha provat salvor, bedövning, kirurgi, oljor, stretching...?

Hjälp!
Svar på tråden: JÄTTEproblem!

Tänker...

Skrivet av  Ellen m Embla
...att det måste bero på något att dina slemhinnor är så sköra, att det är något i kroppen som inte fungerar som det ska eftersom det blir så, och jämför med min endometrios och kroniska svampinfektion som visade sig bero på kopparförgiftning. Jag fick veta det efter ett besök hos en näringsterapeut, och har blivit mycket bättre när hon började avgifta mig så att kroppen kommit igång och fungerar som den ska. Behandlingen som fått bort svampinfektionerna har också fått min mage att fungera jämt och bra, och mina tidigare diareer/förstoppningar är ett obehagligt minne.
Det är ju jätteviktigt att din mage fungerar som den ska med dina problem med ändtarmsöppningen.
En näringsterapeut ger i alla fall kroppen bästa möjliga förutsättningar att fungera, läs gärna på min hemsida eller på http://www.nutri-tech.nu/ som berättar om håmineralanalys för att hitta obalanser, eller tex http://www.funktionsmedicin.com/patient.htm eller www.alternativet.com för att få veta hur en näringsterapeut kan arbeta.
Kramar / Ellen
 

Tips kanske...

Skrivet av  tjorven
Hej!

Jag själv har problem med ett känligt underliv med mkt klåda och flytningar m.m, inte i så hög grad som du verkar ha men jobbigt iallafall. Har fått nys om ett preparat som jag precis ska beställa från internet, kanske kan det vara ngt från dig..
Preparatet heter Kollodialt silver, kolla in denna hemsida;
www.ion-silver.com

Lycka till!!

 

Intressant!

Skrivet av  ensamma mamman
Tack för svaren. Nu fick jag något (nytt) att tänka på. MSM och silver ska jag nog prova!

Kram!
 

Artiklar från Familjeliv