Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svenskdroppar

Skrivet av Frågvis
..är det någon som vet hur mkt man ska ta varje dag och vad dom är bra för?
Svar på tråden: Svenskdroppar

Menar du bittra droppar

Skrivet av  Anso
eller bestka droppar tro?
 

Om det är de du menar

Skrivet av  Anso
så uppfanns de av en svensk gubbe för att stärka hjärnaktiviteten, lindra smärta, förbättra minnet etc. Kan även användas för tandvärk, eksem, kolik och ont i magen. ja enligt honom själv verkar man kunna behandla nästan vad som helst med det.
Hör av dej om du vill ha receptet.
 

Verkar vara samma sak ni

Skrivet av  Britt
skriver om. Gubben ifråga var en svensk läkare, som själv levde till 104 år, då han förolyckades vid ridning!
De droppar eller torkade örtblandning man kan köpa i Sverige idag (om man vill göra droppar själv) är inte enligt det riktiga receptet. Man har plockat bort några örter. Hur är det i Australien - 11 sorter är det i det gamla receptet enligt Maria Treben som skriver om detta i sin bok Hälsa ur Guds apotek.
Bra att bli påmind om detta, jag har länge tänkt prova dropparna mot en liten krämpa. Nu är det kanske dags.
 

Nja...

Skrivet av  Frågvis
..jag tror nog att dom heter Svensk droppar...Jag vet iallafall att det är en aning sprit i dom..

 

stämmer att det är sprit i

Skrivet av  Anso
jag bor i Ausrtalien och här säljer man swedish bitters på hälsokosten.
Vad skulle de ha för effekt de du hört om och var hörde du talas om dem?
 

Ehh..

Skrivet av  Frågvis
...jag fick smaka svenskdroppar av en äldre dam för flera år sen...hon gjorde dom själv. Tror att effekten var att dropparna skulle "stärka kroppen".
 

Frågvis

Skrivet av  Anso
kan nästan lova att det är samma sak.
de stärker kroppen men kan även hjälpa till med annat. men det verkar som om du bestämt att det inte är samma så jag lämnar diskussionen här.
 

Vadå

Skrivet av  frågvis
..jag har väl inte bestämt mig för att det inte är samma!!! Hur kan du tro nåt sånt??
 

Frågvis igen

Skrivet av  Anso
tja, det lät så på tonen ;)
jag et iaf bara om dessa droppar - känner inte till nåt som heter svensk droppar heller
 

svenskdroppar...

Skrivet av  johanna
min mamma gör sånna, och det är sant att man gör det av renat och örter. Örterna tar kol på alkoholen. Svenskdroppar är bra för det mesta säger mamma..... som älskar sina svenskdroppar. Tror att du kan köpa örtpaket på hälsokosten och sen blandar du själv och låter stå i några veckor innan det är klart. Tror hon tar typ en halv snaps om dagen eller något sånt.
 

Stort..

Skrivet av  frågvis
....tack för ditt svar!

Ha en bra dag!!
 

Artiklar från Familjeliv