Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kombinera Naturläkemedel?

Skrivet av J.
Jag äter Rosenrot och L-Argiplex, tycker att jag blir lite gladare och piggare av detta (utmattad, ångest och närliggande depression). Men jag sover fortfarande vansinnigt dåligt på natten, vaknar ofta, har hjärtklappning och svårt att somna igen. Kan jag äta Valerina Natt på toppen av dessa andra två Naturläkemedel? Eller har ni något annat förslag?

Tack på förhand!
Svar på tråden: Kombinera Naturläkemedel?

Valeriana

Skrivet av  Nell
kan ha kontraindikationer med lugnande medel så med rosenrot och L-argiplex skall det vara ok. Hur är doseringen av de andra preparaten och när på dygnet tar du doserna? Kanske de tas för sent eller i för stor mängd? Prova att göra en eventuell förändring i dosering eller tidsmässigt och så om du vill kan du till en början även dricka citronmelisste med honung 15 minuter innan du skall sova. Drick även om du vaknar och skall somna om. Om detta inte ger resultat så prova valeriana. Valeriana skal bara anvädas kortvarigt. Vid långtidsbruk finns risk för sömnlöshet, tillvänjning med abstinens, huvudvärk, rastlöshet, störningar i hjärtverksamheten.

Angående ångesten och depressionen, har du talat med någon om detta? Ta hjälp med detta om du inte redan har gjort det. Har du hjälp att få hemma med sysslor etc? Det är viktigt att ta tag i orsakerna som skapat din situation.
 

annat förslag

Skrivet av  Britt
Träffade nyligen en kvinna som flyttat hem från England där metamorfostekniken är mycket mer utbredd. Hon berättade att många med de symtom du nämner inkl sömnsvårigheter mår bättre med metamorfostekniken. Det handlar om komma i balans, "bli sig själv igen", självläkning osv. Du kan läsa på www.metamorphicassociation.org.uk Hemsidan är inte så rolig, börja gärna med Vad kan MT göra för mig...
Har själv använt tekniken, fast i ett annat sammanhang . Mycket bra.
 

Artiklar från Familjeliv