Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur ska jag göra med aloedrycken?

Skrivet av LoLA
Hejsan!
Jag har fått en flaska AloeVera dryck att dricka. Bra för allmäntillståndet, tänkte jag.

Problemet är bara att den smakar så fruktansvärt illa! Hur brukar ni ta den? Ska den smaka så?

Jag tog den på fastande mage, vilket gjorde att jag mådde lite tjyvens på förmiddagen. Ändå stod det att man skulle ta den just så...

*nyfiken på hur ni gör...*
Svar på tråden: Hur ska jag göra med aloedrycken?

Jag gör så här..

Skrivet av  smörblomman m. ärtan v 21+
iom att jag är gravid så dricker jag max 2ggr per dag.

Men jag tar en skvätt aloe i ett glas o häller i iskallt vatten (lite bara) för att spä ut smaken.
Så ställer jag in mig på smaken i förväg o dricker.. sen tar jag några klunkar vanligt vatten efteråt.

Men Du vänjer dig vid smaken.. jag tyckte det var vidrigt äckligt första veckan.

Lycka Till!
 

Gott

Skrivet av  Sofia*
Den jag har är ganska god. Jag häller ca 2 msk i ett glas varje morgon och kväll och sveper det.
 

Jag hade

Skrivet av  Nettiplätt
jättesvårt för smaken ibörjan. Tyckte det smakade som en blandning mellan kräka och sur disktrasa... men började med 15 ml (en matsked)2 ggr/dag och ökade snart till 30 ml (två matskedar) 2 ggr/dag. Det bubblade ju lite i magen i början, men jag mådde aldrig dåligt... snarare tvärtom då jag hade lite känningar av magkatarr eller stressmage och ofta mådde lite illa. Illamåendet försvann när jag tog aloen...

Idag tar jag lätt 0,5 dl 2 ggr/dag, morgon och kväll. Har märkt att olika flaskor smakar olika "illa" eller "gott". Och inte trodde jag att jag någonsin skulle tycka det var gott, men det gör jag!!! (Vissa flaskor, vilket beror på att det kommer från olika skördar och säsonger!!!)

Men om du inte känner att det känns bra att ta det på fastande mage så kan du lika väl ta den i samband med mat. Bara du undviker att dricka kaffe i direkt anslutning till det, låt det gå minst 30 minuter innan du dricker kaffe efteråt... och naturligtvis inte dricker det på en stund innan du huttar aloen.

Lycka till!
 

Tack för era tips!

Skrivet av  LoLA
Idag blandade jag aloen med mycket kallt vatten- och det gick mycket bättre.

Jag antar att jag får vänja mig vid smaken :O)

Får man lov att fråga er om ni tycker att ni mår bättre av aloen? På vilket vis i så fall?
 

Jomenvisst ;0)

Skrivet av  Nettiplätt
Jag känner att jag blivit piggare, rent generellt. Den där enorma tröttheten som kan komma över en bara för att det är mörkt ute slipper jag. Visst blir jag trött, men normalt.

Sen märker jag direkt att jag mår bättre i magen om jag tar aloen när jag känner mig i obalans. Alltså om jag känner mig lite illamående eller "konstig" i magen.

Har inga andra generella problem som jag tar aloen för, men en bonus är att håret växer som sjutton! Dels har håret blivit tjockare och så växer det fortare. Vet inte om det var aloen eller sommaren som gjort det, men eftersom jag tonar håret så ser jag direkt när det börjar växa ut...
 

Artiklar från Familjeliv