Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sassylili!!!!

Skrivet av sanna bf 11/12
Jag är väl 99% säker på att det är en flicka, allt enligt UL, men man ska nog inte vara helt 100 för det kan komma en pojke. Det blir lite synd om honom för jag har köpt en hel del rosa kläder;)
Min baby är stor så jag var på xtra undersökning igår o måste sedan längre fram på ännu en då jag inte vill föda en 5kg baby. Nu kommer babyn gå över 4kg om jag går tiden ut o så får man hoppas att mycket större än så får babyn inte bli.
Föräldramötena har varit helt bra, jag var nervös innan jag gick dit,singelmamma o allt det där, men ingen har frågat o jag är nog inte ensam i denna situation.
Mina föräldrar bor västkusten så jag planerar att tillbringa nästa sommar i sverige med min baby.
Funderar du på namn?
Tror vi har exakt samma vagn då min vagn finns i svart/beige färg oxå. Jag kom över min på rea så jag är nöjd. Den hade kostat 700Euro(ca 7000kr) men jag fick den för 450Euro(4500kr)
Mina föräldrar kollade på barnvagnar i Sverige om de skulle vara billigare där men de kostar samma som här.
Jobbar du ännu, o när går du på mammaledigheten?
Kram!!
Svar på tråden: Sassylili!!!!

Ja då,

Skrivet av  Sassylili bf 14/12
ja då jag jobbar fortfarande, jag har inget krävande jobb så än så länge tycker jag inte att det e någon fara..Men jag har bara planerat att jobba november ut, om jag klarar det, man vet ju aldrig vad som händer.
Jag ska på mitt tredje ultraljud på tisdag, det ska bli kul att se den lille igen o för en gångs skull så ska pappan följa med, det ska oxå bli spännande o se hur ha reagerar..
Jag har inte börjat med föräldrargrupp än men när jag börjar så vet jag att de har en för ensamma mammor o den tänker jag gå... Men det e nog som du skriver att ingen egentligen frågar för man e ju där trots allt för bebisen skull... Dete mycket möjligt att vi har samma vagn, jag tyckte själv inte att där fanns så mycket att välja på..
Var på västkusten bor dina föräldrar?
 

Sassylili!!!!

Skrivet av  sanna bf 11/12
Föräldrarna bor i Falkenberg där jag är uppvuxen. Trevlig liten stad, men lite för liten för mig. Alla känner alla känns det som, fast sommaren är underbar där. Men sommaren här i Helsingfors är absolut bäst, stränder, uteserveringar o mycket folk.
Kul att pappan ska med till UL.Lycka till!
Det är inte så länge kvar tills vi blir mammor, jag har lite svårt att fatta att jag ska få en baby. Drömmer ofta om förlossning o andra konstiga drömmar.
Sköt om dig.
 

Artiklar från Familjeliv