Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

beg babykläder

Skrivet av elin m twins
jag tänkte att jag kanske kan köpa ett lager beg babykläder, vad tror ni om det? en del bra grejer kan man ju fynda second hand.
men vilken storlek ska jag börja på? 50 eller större? ( blir nästa storlek 56? )

ungefär hur många plagg går åt under en hel dag? ( till ett barn )

kram elin
Svar på tråden: beg babykläder

första tiden

Skrivet av  jenny med prinsessan
gick det åt en hel del kläder, jag bytte nog body 5-6 ggr och byxor nästan lika ofta i början, sen minskade både kräkningar och blöjläckage undan för undan. Det borde väl funka med 50 till tvillingar, de är ju ofta lite mindre än enlingar, min dotter höll på att drunkna i stl.50 på bb men redan efter 3 veckor var det 56 som gällde.

Lycka till med graviditeten
 

hej

Skrivet av  lowen
i början får man rätt mcyekt av vänner å släkt... alla sa till mej att du kommer få så mycket i 50 å 56 .. men ajg kan sga jag fick det mesta i 62.. så jagahde jätte lit kläder i 50. men det gick.. jag läste inlägget innan där hon bytte body rätt ofta... det gjorde inte jag... min tjej kräktes aldrig i början.. så jag had enog nästan samma kläder en hel dag.. det där är så olika...
 

hej.

Skrivet av  mija*singelmamma på besök*
begagnade bebiskläder är en strålande idé. jag köpte ett paket på nätet innan underbarungen hade kommit. tre veckor hade hjalmar storlek 50, sen hade jag egentligen lika gärna kunnat hoppa över strl 56.

men tvillingar kommer ju oftast lite tidigt och är mindre, mina gudbarn började på strl 44, de föddes i v 36. så strl 50 kan du gott köpa.

hur mkt du behöver beror lite på dina tvättmöjligheter. jag byter bara kläder på hjalmar en gång om dagen -ibland två: han varken kräks eller bajsar utanför. så jag tror att det är väldigt olika.
alla säger att det blir så mycket tvätt ;) men jag tycker inte det. tre maskiner i veckan blir det ungefär.

just nu: när hjalmar är tre månader har han strl 68 (ganska stort för åldern) och jag använder kanske tre par byxor och nio bodys/tröjor i veckan. sen har jag en luvtröja till honom ca en vecka.

var bor du förresten? vi bor i göteborg.


Jag hade förresten ett paket med 7 st bodys från ellos: strl 50/56 de var helt fantastiska han har kunnat ha dom från början hela tiden till nu.
 

svarar alla här (ny fråga)

Skrivet av  elin m twins
oj vad olika det kan vara ang hur ofta man behöver byta kläder!
ja ni har ju rätt i att tvillingar brukar vara lite mindre så jag börjar nog på storlek 50 så länge.
tack för tipset om att köpa på loppis. där kanske jag kan hitta andra barnsaker också.
jag har förresten öppnat ett konto till twinsen där jag ska sätta in lite pengar lite då och då.
nej likadana kläder vill jag helst inte ha på dem. jag tycker det ser snyggare ut när de är olika klädda ;)

vet ni något ställe som säljer bra och billiga mama kläder?

tack för att ni tar er tid och svara på mina frågor ;)

kram elin
 

du..

Skrivet av  mija
vad har du för storlek?
jag har massor mammakläder i strl s/m

ångrar att jag köpte så mycket mammakläder!
mejla mig om du vill mikanflo(a)spray.se
 

*singelmamma på besök* ska det ju vara! (imt)

Skrivet av  mija
f
 

ja

Skrivet av  elin m twins
storlek m kanske passar, s blir nog för litet.
jag mejlar dig ikväll när jag har mer tid

kram elin