Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Här ser ni en nykomling..

Skrivet av Siri
Tänkte berätta lite om migsjälv

Jag är en 25 årig tjej bosatt i Sthlm. Jag är nu i vecka 15. Innan jag blev gravid hade jag o min kille varit tillsammans i 1,5 år. Jag blev gravid och då blev allt kaos. Min kille ville/vill inte ha barnet medans jag bara kände att jag var beredd och satsa på oss som en familj. Okej att det kanske är lite för tidigt men nu blev jag gravid och det fick iaf mig att tänka om. Under ca 2 mån tid så velade jag fram och tillbaka. Visste varken ut eller in. Min kille var ju såå emot det så det är klart att jag starkt övervägde abort. Jag hade även 2 abort tider som jag avbokade dagen innan det var dags. Min kille sa att om jag gjorde abort så skulle han finnas där för mig men troligtvis inte om jag behöll det eftersom han då skulle bli så sviken och besviken på mig att jag tvingade in honom i faderskapet.
Men det blev så att jag behöll bebisen.. Jag tycker inte att det ska behöva vara så att jag ska behöva stå inför ett val mellan min kille och bebisen. Men enligt honom så valde jag då bort honom. Men det är inte så enkelt..
Nu har inte jag och min kille träffats på 1 mån och jag saknar o tänker på honom hela tiden.. det värker i hela min kropp.. det är otroligt jobbigt. Jag hoppas inte det känns så här hela graviditeten.
Ibland så tänker jag att jag borde ha gjort abort för då skulle min kille vilja vara tillsammans med mig, men då tänker jag att om han verkligen älskar mig så kommer han vara med mig vare sig vi får ett barn ihop eller inte.. annars klarar jag detta själv!!:)

Jag skulle bli jätteglad att få kontakt med några likasinnade vare sig ni har barn eller väntar barn:)
Jag lämnar gärna ut min mailadress o msn.

Tack för att du tog dig tid att läsa detta!:)

Kram på er och grattis till bebismagarna!

Siri
Svar på tråden: Här ser ni en nykomling..

hej..

Skrivet av  mija*singelmamma på besök*
titta på www.mija.se
så ser du mer om vad jag är för en!

[email protected]
är min msn.

kram!
mija
 

Sitter i samma båt

Skrivet av  Jossisen bf 19/7
Hej vännen, vilka jävla svin till killar det finns. Fick höra samma story, välj barnet el mig... Men vi har gjort helt rätt val. En kille som ber en att göra ett sånt val är inte värd dig! Men jag vet hur jobbigt det är för jag saknar någon att dela den här stunden med. Man vill ju glädjas till 100% men det är svårt när man är hjärtekrossad :(

Peppkramar
 

Rätt val!!!

Skrivet av  Fia
Måste bara säga det att jag tycker att du gjorde helt rätt i att behålla barnet!!! Jag har en 6-årig son sedan ett tidigare förhålande. Och har bott med en annan sedan 4,5 år tillbaka. När jag blev gravid för 3 månader sedan lyckades han intala mig att abot var det enda rätta, och jag ängrar mig SÅ mycket. Gråter ofta och har insomningssvårigheter pga detta. Visst att det skulle blivit jobbigt och ansträngande ekonomiskt, men vem kan egentligen bestämma över en ofödd människas liv??
Önskar dig ALL lycka!!!
KRAMAR/Sofia, Norrköping
 

Artiklar från Familjeliv