Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Arbetsskada!!!

Skrivet av Rosie
Är det någon som vet hur det går till när man skadar sig på jobbet och blir hemma på grund av detta.

Hände mig en olycka i fredags på jobbet.Fick ett jättehögt tungt skåp över mig.
Hörde att det hände nåt bakom mig så jag tog ett steg fram och tur var det.Nu slåg skåpet mig i ryggen och inte nacken.
Åkte till sjukhus på en gång,inga skelletskador med en nerv har kommit i kläm.
Så jag har ont i armen och stickningar i den + huvudvärk.
Går nu hemma och äter stark medicin på grund av smärta.

Jag är glad att jag lever!

Men nu vill jag ju att mitt jobb betalar mig skadestånd.
Måste ju vara hemma på grund av jobbet och kan inte köra bil.Har två små att ta hand om.

Någon som vet vad jag ska göra??
Svar på tråden: Arbetsskada!!!

försäkring

Skrivet av  Niclas
Har ingen erfarenhet om detta men jag tror bestämt att alla arbetsgivare måste betala en försäkring för sina anställda just för att täcka olyckor i arbetet. Kontakta din arbetsgivare eller ditt fack.
 

Anmäl genast

Skrivet av  EL
Usch, stackars dig, det lät inte kul.

Tag kontakt med Försäkringskassan och personalavdelningen/skyddsombudet på din arbetsplats och be om hjälp att anmäla arbetsskada redan i morgon. Det är viktigt att detta görs så fort som möjligt för att du ska ha möjlighet att få ut ersättning. Har tyvärr hört talas om folk som skadat sig i tjänsten men inte fått någon ersättning för att de anmält för sent.

Läs mer om hur du ska bära dig åt på Försäkringskassans hemsida (www.fk.se). Du hittar länken till sidorna om Arbetsskada i vänsterspalten.

Hoppas det löser sig och att du slipper ha värk nån längre period.