Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ledsen och arg

Skrivet av Ledsen och Arg
Min sambo berättade för mig idag att han sa upp sig från jobbet i Måndags.

Han hade köpt en sak genom jobbet...som han visserligen skulle betala, men dock mot faktura ...men han fick välja mellan en polisanmälan och att säga upp sig själv.

Jag känner mig så sviken och vi bor på ett litet ställe...vad gör man??
Just nu gråter jag så att jag inte vet var jag ska ta vägen

Mvh Ledsen och Arg

Ledsen och Arg
Svar på tråden: ledsen och arg

Klantigt!

Skrivet av  Hård men rättvis
Fattade han inte att man inte kan göra så eller? Synd om dig som drabbas utan att ha gjort nåt, men killen får verkligen skylla sig själv...
 

Trist..

Skrivet av  Sanna
men jag hade nog aktat mig lite för att köpa nått via jobbet utan att verkligen vara på den säkra sidan att det var okej. Tycker även att arbetsgivaren var väl hård, en varning bore väl ha räckt.
 

Sedvana och bruk?!

Skrivet av  Krille G
Ser mörkt ut, men behöver inte vara helt kört. Är det så att fler gjort så här och det är att betrakta som sedvana och bruk på företaget om än principiellt fel. Är det inte saklig grund för arbetsgivaren att sägaupp honom alternativt "tvinga" honom att sägaupp sig själv. Då handlar det istället om ett godtro förfarande och din kille hade då inte anledning att anta att han handlat fel. Det finns flera domar i AD på det temat, där den anställde faktiskt klarat sig. Det finns alltså all anledning att vända sig till den fakliga organisationen innan eventuella preskriptionstider inträder.

MVH
Arbetsrättsnörden *ler*
 

Artiklar från Familjeliv