Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min situation + intrvj frågor

Skrivet av Malin m 2
Hej!

Tyckte det var roligt att läsa svaren på de frågor man möjligen har fått/kan få vid intreju.
Var själv på intrevju förra fredan och dess dök upp:
*Vad blir du arg av?
*Vad gör du om 5 år?
*Vad vill du med denna tjänsten?

Inga direkta intrevjuer bakom mig så svar på tal vet jag inte om jag hade...Vad hade NI svarat???

Min sambo har haft anställnings-position så mycket råd från honom får jag iom att jag söker jobb för fulla muggar. Idag "får jag" ringa och höra ang. det jobbet, 1 v och 1 dag efter intervjun. blir nervös...

Får man be om någon exakt tid för att få höra svar från dem? Jag vill inte vänta tills ett brev på lådan om att tjänsten är tillsatt liksom...gahh

Ytterligare fundering:
Jag är inte färdigpluggad´. Har läst fristående kurser. Det kom då upp på intervjun om och när jag tänkt slutföra min utbildning. puh... hoppades jag svarade bra men, vad tycker ni jag skulle ha svarat?

Mvh
Svar på tråden: Min situation + intrvj frågor

Hej Malin!

Skrivet av  Linda & Oscar
Kul att du fått komma på anställningsintervju och jag hoppas att du får tjänsten.
Ang. din fråga om när man kontakta dem ang. svar så tycker jag ca 1 vecka är alldeles ok innan man återkommer och önskar ett besked.

Det är alltid svårt med anställningsintervjuer och vissa av frågorna kan jag ibland undra varför man ställer.
Att fråga efter vad man blir arg av och frågan om vad man gör om 5 år undrar jag över vilken relevans det har för jobbet i sig. Om jobbet innebär mycket kontakt med människor och du ska kunna "hålla masken" även vid otrevligt bemötande kan frågan om vad du blir arg av vara ok. Vad du gör om 5 år kanske är ok om intervjuaren vill veta om du kan tänka dig att stanna en längre tid eller för att se om du är en person med en klar målsättning, men jag tycker den är lite konstig. Vem vet egentligen vad han eller hon gör om fem år?

Varför du har sökt tjänsten och när du har tänkt avsluta din utbildning känns som mer exakta och relevanta frågor. Jättesvåra att svara på, men jag tror på att ärliga svar är det allra bästa. Du har sökt tjänsten av någon orsak och anledningarna till att du valt att läsa fristående kan ju vara att det är lättare att kombinera med yrkes - och familjelivet och att du har en målsättning att bli klar med din examen inom en viss tidsram.
Jag hoppas som sagt att du får jobbet om du verkligen vill ha det. Lycka till!
 

Ringde igår...

Skrivet av  Malin m 2
Inget jobb blidde det! argh...
Jag tror att det var som så att de inte trodde på att jag skulle bli långvarig hos dem. Kanske överkvalicerad iom studierna som dessutom inte var klara. Ärligt talat så var det inget dröm jobb utan bara en heltids anställning jag var ute efter.

De tyckte om mig och verkade intresserade ändå liksom. Till saken hör att jag är bekant med den nytillsatta chefen, så henne kan jag tacka för intrevjun till att börja med. Personaltanten tyckte bra om mig också lät det iaf.

Vetdu, det var på Husqvarna jag var på intervju. Vi bor i Huskvarna. Läste ditt info, Mullsjöbo minnsan!

Tack för ditt svar,och att du tog dig tid!
Hadegott
 

Nämen?!

Skrivet av  Linda & Oscar
Och jag är gammal Huskvarna-bo.
Okej, var det på Husqvarna så är det en bedrift att komma till intervju det kan jag intyga. Jag har sökt ett antal tjänster där och fått komma på 1 intervju.
Personalansvarig är bra, men lite "tuff".

Vad pluggar du? Blev lite nyfiken.

Allt gott tbax!
 

Artiklar från Familjeliv