Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

**ARG**

Skrivet av Annika T
Var på intervju på ett jobb för tre veckor sen, som en av sex. Tyckte det gick fantstiskt bra och var smått hoppfull. De skulle höra av sig inom tio dagar. Idag ringde jag och fick bara höra att "tjänsten är tillsatt, det har du fått brev om". Det har jag alltså inte alls fått brev om, och i vilket fall: kan de inte bekväma sig med att ringa till de sex som var aktuella och berätta det? Och även säga varför man inte fick jobbet. Oproffisgt! Jag är ledsen över att jag inte fick jobbet såklart med nästan mest sur över tafflig behandling. Nån mer med samma erfarenhet?
Svar på tråden: **ARG**

Nästan

Skrivet av  :: tösen :: m Otto 030122
Jag sökte ett jobb för några år sedan och kom på intervju som jag tyckte gick bra. Men jag har inte hört ett ljud från dem öht sedan intervjun och en annan tjej som sökt jobb hos dom har samma erfarenhet; inget besked alls trots att man varit på intervju! Så jag är glad om jag får nåt besked öht numera... Att de ringer upp dom som varit på intervju vore såklart önskvärt, men nog inget man ska räkna med. Däremot tycker jag det är under all kritik att inte ens skicka ut besked skriftligt till de intervjuade!
 

Japp

Skrivet av  maisy
Enligt intervjuaren stod det mellan mig och en tjej till. Hon skulle bara ringa på referenser och sen skulle hon bestämma sig. Hon skulle bestämma sig samma vecka sa hon. Det här var en torsdag. Och inte hade jag hört nåt när veckan var slut så jag tänkte att hon måste ju ha menat nästa vecka. Så jag väntade. När den veckan också var slut så ringde jag för att höra hur det hade gått. Då visste hon knappt vem jag var och sa att tjänsten blivit tillsatt (med tonfallet, "och varför ringer DU nu då?"). Mina referenser hade hon inte ringt. Man undrar ju hur vissa tänker?

Jag blev också betydligt mer sur för behandlingen än att jag inte fick jobbet. Vet inte ens om jag skulle vilja ha ett jobb med en sådan chef?
 

Trist!!~imt~

Skrivet av  engeltina
 

Vår policy

Skrivet av  Ann
..kring detta är att alla kandidater vi träffat ska ha ett muntligt besked av den person man träffat på intervjun. Övriga tackar vi nej till per brev. Policyn har vi bl a för att vi vill vara ett attraktivt företag och att människor vi träffat ska ha en bra bild av oss - vi ska vara en attraktiv arbetsplats. Sen är det ju klart att vi missar trots det..tyvärr.
Tycker det var dåligt att inte höra av sig till dig och förstår din besvikelse. Dom borde se över sina rutiner! Lycka till med nästa jobbsök!
 

Artiklar från Familjeliv