Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mobilett - säljjobb m delvis provisionslön...

Skrivet av Malin
Nån som vet nåt om detta företag och vad arbetsuppgifterna går ut på?!
Ska på "intervju" till veckan, och vet i stort sett inte mer än att det har med telesäljning att göra och att lönen är delvis provision... =P

OCH - ni som har jobb med provisionslön - hur mkt ligger er garantilön på, hur mkt är det sagt att jobbet ska ge i provision, och hur mkt får ni de facto UT i provision?!

Har ju inte alls koll på sånt där - går på akassa nu, smärtgränsen nedåt inkomstmässigt, man kan ju inte tvingas ta ett jobb som ger sämre?!! Man har ju för sjutton en familj att försörja =/
Svar på tråden: Mobilett - säljjobb m delvis provisionslön...

Jag har grundlön och provision

Skrivet av  EllaNora
grundlönen är 70 kr och 50 öre just nu, sen har jag provision ovanpå det, hamnar väl på typ 130 kr timmen, minsta beloppet min garantilön är 98 kr/tim på dagen har obtillägg på cirka 28-38 kr /tim efter 18.00, de dagar jag jobbar kväll.
 

*S*

Skrivet av  Malin
Blev krångligt för mig det där =P
Men -
DU får alltså ut minst 98:- /tim eller missförstår jag då?! Eller får du ut 70,50 som minst?
*malin frågvis*

Vad jobbar du med? (OM man får undra...)
Undrar också om du får ihop ungefär den provision som utlovats dig till en början,eller om det är svårt?
 

Ska se om jag kan förklara

Skrivet av  EllaNora
jag har en grundlön på 70,50 kr, den är min inviduella grundlön, sen läggs det på provison, men jag kan inte tjäna mindre än 98 kr i timman. Efter klockan 18 har jag ob-ersättning. Jag jobbar med olika saker men ibland är det sälj, då är det provison, annars har jag en projektlön och den är olika beroende på projekt.
 

Då är jag med! =)

Skrivet av  Malin
Tack så mkt! =)
 

Artiklar från Familjeliv