Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fler cv-frågor

Skrivet av Leila med Cassiopeja 29/8-03 + Bf 5/4-05
Tycker ni att man skriver CV överst som stora rubriken eller ska man skriva meritförteckning, eller ska man skriva mitt namn och sen någon av det efter (cv/m.förteckning)

Sen vad ser bäst ut att börja med, utbildning eller jobberfarenheter?

Någon här som har skrivit en cv och vill dela med sig av den =) eller har bra tips var man kan hitta andras cv?
Svar på tråden: Fler cv-frågor

Jag brukar

Skrivet av  anonuuum
skriva CV överst och sedan namn adress osv. Sedan börjar jag med utbildning och fortsätter med anställning och sedan t ex datakunskaper och annan erfarenhet. En rubrik längst ner antingen Övrigt eller personligt.
Kom ihåg att skriva senast anställning och utbildning överst och efter det i tidsintervall bakåt i tiden.
Är jättetrött, hoppas du förstod nåt av mitt svammel:-)
 

har du sökt CV-tips här?

Skrivet av  Neaten
det finns ju en sökfunktion här ovanför
Den använde jag mig utav när jag nyligen skrev mitt CV, fick massor av bra idéer!

I slutändan blev det så här


CV mitt namn
Födelsedatum: 1969 -xx-xx (obs ej de sista fyra siffrorna!)
Adress.

Telefon hem: arb :
mobil:
E-mail: [email protected]



Arbetslivserfarenhet
plats och arbetsuppgifter
I omvänd kronologisk ordning dvs det jag jobbar med nu först, inkl tjänstgöringsgrad och tidsangivelser





Examina

Omvänd kronologisk ordningfrån gymnasieexamen
uppge även var du studerat



Arbetsrelaterade kurser och utbildningar

Kurser man gått på genom jobb eller enstaka kurser på högskolan , omvändkronologisk ordning....


Övriga erfarenheter och kunskaper

•Innehar B-körkort sedan 1987
•Mycket god datorvana
•Svenska modersmål, engelska väl i tal och skrift, franska hjälpligt.



Personligt

Jag är sedan 1995 gift med ...Vi har barnen ....Jag trivs med att ta hand om min familj och vårt hem, och det är viktigt med vänner för mig. Vidare är jag intresserad av litteratur, musik, matlagning, djur och natur.



Referenser

Lämnas gärna på begäran, liksom betygskopior
 

Den var bra!

Skrivet av  Sanna©
Blev inspirerad att göra om min CV. Tack för tipset!!!
 

Tack

Skrivet av  Leila med Cassiopeja 29/8-03 + Bf 5/4-05
för era tips. Nu har jag skrivit min. Det svåra med det hela är nästan att jag bara har jobbat på ett jobb och gått gymnasiet innan det så det finns inte så mycket att skriva. Men klar blev den och det känns ok nu när den är klar.

Jag skrev inget personligt utan tänkte om de vill ha det lämnar jag mitt personliga brev också. Vill dem inte ha det kan jag alltid ändra lite och lägga till det med i cvn. Det är ju rätt lätt att ändra lite smått efter hand när man har det på datorn.
 

Lycka till Sanna och Leila

Skrivet av  Neaten
hoppas era nya CV´n för er dit ni vill komma
*lyckospark*
 

Tack

Skrivet av  Sanna©
hoppas också det! Sparka hårt en gång till så att jag verkligen får en ordentlig skjuts nu ;-)
 

Håll i dig då Sanna...

Skrivet av  Neaten
...för här kommer en lyckospark till!
 

Artiklar från Familjeliv