Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har en affärside....

Skrivet av Sara
men är helt borta då det gäller var jag ska börja. Vet någon hur man skriver en affärsplan? Vad ska tas med? Affärside, eventuell finansiering, lokal...eller vad??? Hoppas det finns någon mer kunnig än jag här inne som vill svara. Hur har ni skrivit?
Svar på tråden: Har en affärside....

Jag har en mall för

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
affärsplan. Du kan få den om du vill. Där finns allt med som ska stå...Ett långt word-dokument...
 

Sara

Skrivet av  Resel

Kundgrupp - Företagets "möjliga" kunder och kan vara geografiskt begränsad exempelvis till en region.

Kundbehov - Vilket behov skall företaget tillfredsställa. Det kan vara primära som hunger och trötthet, men även sekundära om avkoppling och uppmärksamhet.

Produktidén - Den vara eller tjänst som ska klara av att uppfylla behovet hos kunden.

Resurser - Vad behövs för att man skall kunna ta fram produkterna på ett effektivt sätt (personal, kunnande, lokal, maksiner mm mm)
 

Ta kontakt med Nyföretagarcentrum

Skrivet av  Hannah
där du bor eller Almi. www.almi.se, därifrån finns länk till Nyföretagarcentrum. Jag har varit på Nyföretagarcentrum hos en "handledare" eller "bollplank" några gånger under processen när jag skrev affärsplan. Det var verkligen bra!! Har under tiden skrivit en affärsplan som jag fått beröm för på Svensk Handel (inte huruvidan min affärsidé fungerar utan att affärsplanen var bra skriven).
Första banken jag var på beviljade dessutom lån utifrån min affärsplan. Så lägg ner ordentligt med jobb på affärsplanen. Det har du igen sedan och du kommer att ha en genomarbetad affärsidé när du är klar.
 

Artiklar från Familjeliv