Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan man inte hitta jobb för egen del... (långt)

Skrivet av Anci
så kan man ju hitta åt kollegor *ler*. Satt igår kväll och kikade på en rekryteringsfirmas sajt (den r-firma som jag fått bra kontakt med tidigare, har gjort inlägg om det förut) och såg en annons som jag instinktivt kände att det jobbet borde ju vara något för D, en ung manlig kollega på bevakningsföretaget. Han blev klar i våras med sin utbildning men jobbar med samma sak som jag (larmhantering)i väntan på jobb i sin bransch.

Dock kände jag mig lite tveksam, om han skulle söka och få den tjänsten jag just sett skulle det ju kunna ses som om jag tipsade honom bara för att kunna få hans nuvaranade tjänst (jag är ju endast timanställd och han jobbar heltid natt) men så skickade jag iaf ett e-mail t honom med länken samt förklaringen att jag inte är ute efter hans tjänst (sökte motsvarande tjänst för 1 månad sedan då en annan slutade och fick inte tjänsten trots att jag blivit lovad den: skälen de angav var två: dels att jag iaf inte har tänkt mig att stanna längre där än till hösten 2005 eftersom jag läser t fastighetsförvaltare nu (det argumentet kan jag köpa), dels "det brukar inte gå bra att kombinera jobb och studier". Hallå!!! Jag läser 5 timmar/v på en utbildning som är gjord för att kunna kombinera m arbete...).

Fick svar ganska omgående: Han hade blivit jätteglad, tjänsten är precis vad han vill göra och... Han har just sagt upp sig från nattjobbet, utan att ha något nytt på G! Snacka om lyckträff!!! Så, nu ska han söka den tjänsten jag tipsat om och ha mig som referens! Känner mig så nöjd, både för hans och min skull. Och nyfiken, undrar om de öht kommer att kontakta mig för den nu uppkomna vakansen...

Godmorgonkram på er!!!
Svar på tråden: Kan man inte hitta jobb för egen del... (långt)

Kan du inte be om tjänst ledigt???imt

Skrivet av  Kattie
?
 

Nu förstår jag inte riktigt...

Skrivet av  Anci
Kan du förklara varför jag ska begära tjänstledigt??? Jag _vill_ju jobba också och begär jag tjänstledigt får jag ju inte jobba alls... Eller har jag fattat din fråga alldeles fel???
 

Artiklar från Familjeliv