Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Drömmer om ett administrativt jobb, hur gör jag?

Skrivet av Frustrerad.
"Sitter fast" som förskollärare inom barnomsorgen och har dessvärre tröttnat fruktansvärt på mitt jobb. Jag skulle kunna tänka mig ett receptionistjobb eller något på arbetsförmedlingen eller liknande. Dvs kontorsmiljö, men utan ekonomibiten, jag är nämligen inte bra på matematik. Däremot är jag ordningsam, ordentlig, språkintresserad och lugn. Lätt att samarbeta och öppen och trevlig, gissar jag *s*. Visst låter det som jag skulle passa för något sådant jobb?! Men hur sjutton gör man för att få in en fot någonstans, när man är 32 år och har erfarenhet inom restaurang samt barnomsorg? Åh, det känns hopplöst just nu, halva livet kvar och med en känsla av att vara snuvad på ett drägligt arbetsliv för all framtid...

Ni som har mitt/mina "drömjobb", hur har ni gjort för att få dem? Några tips? Utbildning? Jag har 3-årig ekonomisk i botten, så det är ju en start iaf.
Svar på tråden: Drömmer om ett administrativt jobb, hur gör jag?

Det är svårt med sådana jobb tyvärr.

Skrivet av  EllaNora
Men sök! Du har ju ekonomisk utbildning plus att du är förskollärare... Har du kikat på platsbankens hemsida? En nackdel är att du kommer att sänka din lön. Jag arbetar inom det du har som dröm...kommer själv från barnomsorgen, jag började medatt utbilda mig inom kommunikation och IT; sen sökte jag alal jobb som fanns, kom in på detta föreatg jag jobbar nu genom att starta på obekväm arbetstid.
 

Har ett

Skrivet av  Lia
administrativt jobb, har precis fått en assistentstjänst på ett företag. Är 26 år gammal och fick en ingångslön på 20.000. Så jag är mer än nöjd!
Jag skulle rekommendera att du försökte få in en fot via Bemanningsföretagen, det var så jag fick detta jobb. Ex Inhouse, Amendo, Mayday, Kontorsfixarna. de har inte bara uthyrningar (även om det kan vara ett bra sätt att få in en fot på ett företag) utan även rekryteringar. Nackdelen med uthyrning är att man får lite mindre betalt. Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv