Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jobb man inte tänker på som är jättekul...

Skrivet av gladis
hej, är en tjej som jobbat med mycket i livet, sista tiden som timvikarie i kök...en drog dom ner tjänsterna och jag blev arbetslös. en dag ringde en man från en kyrklig samfällighet och frågade om jag ville jobba som kyrkogårdsarbetare...jag har alrig knappt gått p en kyrkogård innan...jag betämde mig för att prova och håhåjaja, jag som velat utbilda mig till socionom och sånt har nu helt ändrat inrikning! att jobba som kyrkogårsvaktmästare är helt otroligt bra jobb. fritt, omväxlande, stimulerande på olia sätt. man är ute o får frisk luft, man njuter på ett annat sätt av väderomväxlingarna, jag kör runt traktorer och åkgräsklippare och allt möjligt och tycker det jättekul, jag har alltid trott det är tt killigt jobb, men nu har jag träffat många tjejer som jobbar som det här och nästan aldrig slutar någon...
dagarna flyger iväg, och nej många tror man är ensam men man träffar många anhöriga på kyrkogården och vi brukar ha med en termos med kaffe och några koppar och sittaa och prata lite med dom som kommer...helmysigt. jag har börjat o lära mig gudstjänster med , där man sköter ljud under mässor o dop o dyl och det är jätte kul. ra betalt är det med, ca 18500 i mån för detta jobb...nu ska min tjänst annonseras internt ut men som det ser ut kommer jag nog få den! då jobbar jag 80 procent om året, 60 på vintern o heltid på sommaren, kanon när man vill pysla hemma vinterhalvåret o har små barn...ibland har jag med barnen till jobbet och dom tycker det är jättekul...vad jag ville med detta svammelinlägg är att säga att det finns jobb man inte tänker på som kan vara kanon, men man låser fast sig, jag trodde jag ville jobba inom kök i elva år...
Svar på tråden: jobb man inte tänker på som är jättekul...

ursäkta stavfelen

Skrivet av  gladis
...man ska inte ha långa naglar då är det svårt att skriva rätt:-)
 

_där_ vill jag jobba!!

Skrivet av  jojja