Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur är en bra chef?

Skrivet av a
Jag börjar inse att jag inte vet vad det är för jag har nog aldrig haft någon:(

I nuläget så mår de flesta dåligt på jobbet pga chefen och ingen vågar prata med henne eftersom hon är en så obehaglig och maipulativ person.

Hon smyger på oss och smygfilmar fel och brister som kan användas vid något tillfälle.

Istället för att ge konstruktiv kan hon börja skrika och tala om vilka fel man gör inför hela personalgruppen, hon ber sedan alltid om ursäkt och säger att hon var stressad, med skadan är ju då redan skedd.

Säger en sak ena dagen och en annan andra dagen. Kan bli utskälld om man gör det hon sa första dagen för att hon ändrat sig andra dagen utan att tala om det.

Litar inte på personalen, måste hela tiden gå och kontrollera att man gör sitt jobb rätt och rättar väldigt ofta efter egen smak och tycke.

Ibland har hon varit inne på avd. och möblerat om och fixat t ex bytt gardiner utan vår vetskap.

Jobbar på förskola.

Tycker ni det är okey att göra så som chef? Flera av mina vänner jag pratat med tycker det verkar helt galet men eftersom chefen har raserat de flesta av våra självförtroende så litar varken jag eller någon annan i personalgruppen på sig själva längre så vi vet inte.

Svar på tråden: Hur är en bra chef?

stå på er

Skrivet av  yab
Det här likar mobbing på jobbet.
Vad jag vet är det förbjudet att filma folk utan deras vetskap.
Har inte din chef någon chef - är inte någon av er med i facket?
Dessutom: ni som jobbar med unga människor ska ju till viss del föregå med gott exempel.
Varför är det så vanligt med denna typ av människor i kommunal verksamhet??
Men stå på er - ge er inte utan få rätsida på det!
Lycka till!
 

glömde ju hälften

Skrivet av  yab
En bra chef ska kunna både ge och ta kritik på ett konstruktivt sätt!
Och stödja och peppa de som behöver och bromsa de som försöker dra för mycket.
 

skrev fel, inte filma utan fotogafera(imt)

Skrivet av  a
dddd
 

Artiklar från Familjeliv