Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har jag varit på anställnings...

Skrivet av Sanna©
intervju! Det var nervöst, men chefen berättade mest vad arbetet innebär(och skämtade lite emellan vilket lättade upp stämningen)och det blev inte många frågor kvar att ställa. Fick mycket bra information.
De visade mig runt och han sa att de bara skulle kontakta mina referenser och svar skulle jag få på torsdag. Han verkade intresserad av att anställa mig så jag hoppas att det stämmer. Verkade som att de ville få klart med anställningen så snart som möjligt.
Kändes bra men man vet ju inte...åh, håll nu tummarna för mig att jag får ett positivt besked!
Tack alla som hjälpt mig med tips och råd inför anställningen.
Så vad tror ni, har jag någon chans?
Svar på tråden: Nu har jag varit på anställnings...

Det låter ju positivt!

Skrivet av  Korall
Det viktigaste är ju att du fick en bra känsla i magen, och att du uppfattade att han var intresserad. Mer kan du inte göra.

Jag håller verkligen tummarna för dig!
 

Tror

Skrivet av  Sanna©
dessvärre att jag var lite klen.
Min sambo blev lite :( för att jag nästan accepterar lägsta avtalsenliga lönen och ev börjar tidigare än planerat. Vill börja om en månad av olika skäl men jag sa att jag ev kan börja redan om två veckor om det skulle behövas. (dumt jag vet..)
Är för snäll, och hoppas innerligt att jag inte gav ett intryck av att vara desperat... Äsch börjar man tänka fantiserar man ju ihop sånt som kanske inte alls stämmer.
De kanske bara vill anställa mig för att jag verkar ung och lättlurad=billig arbetskraft, och någon som inte mopsar emot vid behov.
Nå, vi får se. Tack för ditt svar!!!!
 

Artiklar från Familjeliv