Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Va spännande allt blev plöstligt!! :-)

Skrivet av Lena
Just nu pendlar jag 1,5 timme enkel väg till mitt jobb och jag har sen jag kom tillbaka från mammaledigheten letat med ljus och lykta efter ett jobb lite närmare hemmet...

Sen i mars har det bara funnits ett jobb i rätt bransch och de fick in över 300 ansökningar (så jag skäms ju inte direkt för att jag inte fick komma på intervju...)

Så för någon vecka sen hörde en gammal kollega av sig och berättade att de ev. skulle rekrytera och undrade om han fick rekommendera mig! :-)

Några dagar senare så hittade jag en annons om att ett annat företag (ännu närmare hemmet) söker någon med nästan exakt min kompetens *hurra!*
Jag satte mig och skrev ner min cv och ett personligt brev som jag sen skickade till en kompis för korrektur och kritik...
Hon i sin tur stötte på den rekryteringsansvarige på sitt jobb och gav honom en kopia på min cv - dagen efter kom han tillbaka med flera frågor och enligt min kompis lät han riktigt intresserad :-)

Helt plötsligt finns det alltså 3 intressanta arbetsmöjligheter alldeles i närheten!!
Fatta att jag går som på små moln :-)

Ni kan väl hålla en tumme för att något av dem blir mitt!!
Svar på tråden: Va spännande allt blev plöstligt!! :-)

Ja! lycka till! imt

Skrivet av  yab
.
 

Artiklar från Familjeliv