Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Läkarsekreterare

Skrivet av Vickan
funderar jag på att utbilda mig till...
Nån annan som gör det? Eller har jobbat som det?
Svar på tråden: Läkarsekreterare

Jag är utbildad till det, har dock

Skrivet av  EllaNora
bara jobbat med det i en månad. Utbildningen var intressant.
 

jag

Skrivet av  Magda
funderar på att utbilda mig till det... Utbildningen ska ju bli 2-årig nu.
För typ 10 år sen kom jag in på utbildningen men då tackade jag nej bl a för att många sa då att det yrket skulle försvinna. Men jag tror ändå det var bra att jag väntade. Tycker utbildningen verkar sååå intressant & rolig. Får se hur det blir, vet ej om jag får studiestöd.
 

Jag gjorde det

Skrivet av  Läkarsekreterare
förra året, alltså ht -03 till vt -04. Det var en tvåterminers Komvuxutbildning, som nu har omvandlats till en treterminers KY-utbildning.

Det är mycket innötande av termer och kroppsdelar vilket kan vara jobbigt men det är _så_ intressant, tycker jag! Jag fick jobb direkt efter utbildningen och stortrivs verkligen. Två negativa saker bara: nästan bara kvinnor och lönen. Men annars är det superkul. Jag jobbar på en mottagning på ett sjukhus och gör lite mer än bara skriver. Vi turas om att stå i kassan/receptionen vilket är kul då man får träffa patienterna och de andra som jobbar där såsom läkarna och sjuksystrarna. Sen har vi hand om rekvisitioner av journaler, utskrift att rättsintyg och en massa andra saker.

Jag har jobbat som sekreterare i olika former under nästan 10 år och det här är helt klart det roligaste och mest intressanta jobb jag haft.
 

Får man fråga om lönen?

Skrivet av  Vickan
Hur mycket tjänar du? Eller hur ligger det generellt?
Det jag har kollat på är 2-årig utb på universitetet.
 

Den ligger

Skrivet av  Läkarsekretare