Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har sökt två arbeten som jag gärna vill ha,

Skrivet av *Vill ha*
det stod i annonsen att man skulle skicka meritförteckning och löneanspråk. Jag har skrivit kort om mig själv (ålder, civilstånd,intressen,bostadsort...) sedan mina utbildningar, examen,kortare kurser med början där jag är i dag. Sedan anställningar med nuv anställning främst.
Avslutningsvis två referenser och löneanspråk och att jag visar betyg på anmodan.

Vad tror ni om det?
Svar på tråden: Har sökt två arbeten som jag gärna vill ha,

Det låter bra men jag brukar...

Skrivet av  Anci
inte lämna ut mina referenser direkt, känns som jag är mer restriktiv med dem än med betygen. Brukar skriva att referenser finnes och lämnas på begäran. I senaste ansökan skrev jag inget alls om betygskopior i ansökan men på intervjun, i samband med överlämnandet av papperet med mina referenter, på lämnade jag över mina betygskopior insatta i en snygg mapp. Det imponerade iaf på den rekryteraren *ler*.
I övrigt låter det som en helt ok ansökan. lycka till!
 

Tack för bra tips Anci!

Skrivet av  *Vill ha*
Kan ju skriva att betygkopior och ref lämnas på anmodan (om det ej står de vill ha dem direkt).
BRA tips.

Lycka till.
 

Har hört

Skrivet av  Fumlan
att man inte ska skriva löneanspråk, utan att det tar man vid intervjun. Hör med Arbetsförmedlingen eller kolla på deras hemsida.
 

Men då de uttryckligen begär

Skrivet av  Anci
att löneanspråk skall anges, då skriver jag det, dock mycket motvilligt. Iofs kan man skriva marknadsmässig istf i kronor men det vet jag inte hur de ser på.
 

Artiklar från Familjeliv