Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bli chef över sina kollegor

Skrivet av Snart chef?
Har en känsla av att min chef snart kommer att säga upp sig och frågan är då ... vågar jag söka hans tjänst? En del av mig vill men samtidigt innebär tjänsten då att jag skulle bli chef över 11 av mina kollegor(mellanchefer) ... någon som har erfarenhet av hur det kan bli?
Svar på tråden: Bli chef över sina kollegor

tänk över det

Skrivet av  yab
klarar du att "basa" över dina kollegor??
klarar du att t ex säga upp någon??
Kan du komma ikläm pga av att du är mer kompis än chef??
Löneförhandling eller dyl - fixar du det??
Det är mycket svårt att vara chef + kompis - har aldrig försökt själv men jag har upplevt exempel som varit mindre bra.
 

Nej, jag vet

Skrivet av  Snart chef?
det är svåra frågor man får ställa sig och man måste vara tämligen tuff och är jag det tro?
 

Klart att du ska söka!!

Skrivet av  Lotta
Får du chansen är det klart att du ska prova! Det är så typiskt kvinnligt att sitta och fundera fram och tillbaka om du klarar eller inte klarar det och sedan komma fram till att du inte vågar!!!

Sanningen är att du vet inte om du klarar det förrän du har provat. Det är inte alla förunnat att ens få chansen, så får man den tycker jag att man ska försöka i alla fall.

Lycka till! Bara det att du funderar i dessa banor gör dig till en lämplig kandidat tycker jag
 

Tack för peppning

Skrivet av  Snart chef?
Ja, jag kan tänka mig flera av mina manliga kollegor som kanske söker en sådan tjänst och då tänker jag .. vad kan de som inte jag kan ... får väl se hur jag gör när det hela blir aktuellt.
 

Artiklar från Familjeliv