Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dilemma!

Skrivet av EllaBella
Hej, Hmm, det enklaste är att jag beskriver från början och avslutar med min fråga, så läs på...
Jag har tre barn, ålder 3-10 år, och har fram till att jag fick den yngsta jobbat inom äldreomsorgen, ett jobb jag trivdes oerhört dåligt med.
Nu går jag näst sista året på en utbildning jag verkligen trivs med och jobbar även lite extra inom det området så jag vet verkligen att jag trivs med det jobbet. Men- på det stället kan det aldrig bli mer än några extratimmar och absolut inget sommarjobb, då det i veckan kommer att varslas om kraftiga uppsägningar.
Måste dock sommarjobba i sommar, och har väll möjlighet att få jobb inom äldreomsorgen, och med dom tiderna får jag mycket tid att vara med barnen, men å andra sidan må dåligt i övrigt...
Eventuellt kan jag få jobb inom rätt område, men på en ort som ligger över 100 mil hemmifrån. Skulle bo gratis där, men - famljen har inte möjlighet att komma med hela sommaren utan jag skulle då få vara själv där och de skulle komma ca halva tiden. dvs, själv ca 4v...
Börjar dessutom försöka tänka lite karriärtaktisk - ju mer praktik inom området desto större chans att få jobb när studierna är avklarade.
Vi har också insett att i det långa loppet kommer vi att måsta flytta dessa 100 mil för att jag ska få jobb sen, min man har ett sådant yrke att han nog inte ska behöva gå arbetslös var vi än flyttar...
Men hur ska jag göra i sommar?
Är jag en hemsk mamma om jag gör detta för mig?
Svar på tråden: Dilemma!

Nä, inte hemsk!:-)

Skrivet av  e-t
Det är du som ska känna och barnen som kanske lider mest. jag hade inte gjort det men alla är olika. Hjärtligt lycka till.
 

Fyra veckor

Skrivet av  maisy
Om jag har förstått det rätt så ska du tillbringa sammanlagt fyra veckor borta från dina barn. Och om alla som gjorde det skulle vara hemska föräldrar så skulle ni vara en rätt stor skara. Jag tycker alltså inte att det på något sätt ät hemskt av dig. På ett sätt är man en sämre förälder om man hela tiden sätter sina egna behov i sista rummet. Det här är något du vill, så om din man kan leva med att du förverkligar dig själv i fyra veckor medan han sköter markservicen skulle jag säga Go for it!
 

Artiklar från Familjeliv