Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vidareutbildning?

Skrivet av maisy
Jag håller på att knåpa på ett personligt brev (igen) och funderar lite på vad jag ska skriva och inte.

Det här såhär att jag är lärare och söker lärarjobb (nej, det finns inte många såna jobb, trots vad Skolverket sagt i sin rapport). Nu ska jag skriva ett allmänt personligt brev som inte ska "höra till" någon särskild tjänst utan funka till flera olika ställen (kanske ointressant info, men nu vet ni).

Jag tänkte att det kunde vara käckt att lägga upp brevet lite som förut - nu - i framtiden om ni förstår. Tänkte att det kunde vara ett bra upplägg, eller vad tror ni?

Grejen är att jag har som plan att utbilda mig till specialpedagog om en ganska snar framtid. Och jag undrar om jag borde skriva det? Argumentet för att skriva det är som jag ser det att visa att jag har ambitioner (och kanske att en skola ser en chans att "binda upp" en blivande specialpedagog). Argumentet mot skulle då vara att jag redan nu signalerar att jag vill något annat än det jobbet jag söker. Kanske inte så klokt...

Men det finns nästan bara vikariat, så vad jag gör om nåt/några år borde inte påverka deras val? Eller? Dessutom kommer jag ju att behöva ett jobb (på minst 75%) medan jag utbildar mig till spec.ped. så vill de kan de ju behålla mig medan jag utbildar mig.

Eller ska jag strunta helt i att nämna det?
Svar på tråden: Vidareutbildning?
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv