Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Test hos rekryteringsföretag

Skrivet av Cilla
Sambon ska göra ett test i veckan hos Mercuri. Någon som gjort ett sådant, eller liknande? Testet ska ta drygt 3 timmar och efterföljs av en intervju på 2 timmar. Intervjun kommer att baseras på testet.

Vad kan han förvänta sig? Är det ett intelligenstest, och hur ser ett sådant ut? Hur förbereder man sig bäst? Finns det något att öva sig på på nätet? Något annat att tänka på? Hmm, vilket väger tyngst tro, testresultatet eller intervjun? Många frågor...
Svar på tråden: Test hos rekryteringsföretag

Jag har gjort två olika tester

Skrivet av  EllaNora
man får svara på olika frågor, samt logiska tester., sen intervjuas man och få bedömning utifrån sina svar, de testar liksom om svaren passar samman med det man säger i intervjun. Jag var klippt slut efteråt, jag skulle inte kunat förbereda mig! Många frågor handlade om hur man var i olika situationer.
 

Finns ju en mängd olika tester...

Skrivet av  S.G
Jag har gjort ett personlighets test och det var nog det testet som i slutet var avgörandet att jag fick jobbet. Testét som jag gjorde var en mängd olika frågor som dök upp i liknade form men med andra svarsalternativ. Enligt min firma så skall det inte att kunna manipulera dessa tester , men man ser en röd tråd igenom. Jag gjorde det iallafall. Sedan efter testet så går man igenom det och man får svara eller kommentera frågorna. Jag hade svarat så konsekvent som man bara kan och testet visade faktiskt riktigt bra hur jag är som person.
 

Artiklar från Familjeliv