Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ångest över alla val man måste göra!

Skrivet av Nornor -tokig!
Jag behöver tips på hur jag ska göra!! Situationen är som följer....

Jag är relativt nyutexad socionom som arbetat på mitt första jobb i ca ett halvår. Redan när jag arbetat i 4 månader fick vi reda på att det skulle varslas på min enhet och att jag troligen kommer att få gå eftersom jag är sist anställd. Jag har verkligen delade känslor inför detta dels eftersom jag inte orkar byta jobb då jag just haft en massa andra förändringar i mitt liv på en kort tid. Jag har just kommit in i detta jobbet och det är en fast anställning. Jag trivs väldigt bra på min arbetsplats men jag trivs absolut inte med mina arbetsuppgifter som jag känner att jag blivit lite "lurad" på under anställningsintervjun. Jag har mkt svårt att se hur jag skulle utvecklas med det jobb jag har nu..

Nu är det i alla fall så att jag när jag fick hintar om att jag skulle bli varslad lade ut lite krokar här och var att jag ev. söker andra jobb. Nu har min drömarbetsplats hört av sig och undrar om jag skulle kunna vara tillgänglig att jobba hos dem med ett projekt i ett halvår! Detta är verkligen en chans för mig att få in en fot i en bransch som jag verkligen vill jobba i framöver och som är svår att komma in i. Kruxet är att detta bara gäller i ett halvår, varken mer eller mindre och att jag nu har en fast tjänst.
Samtidigt som jag får detta besked menar min arbetsgivare jag har nu att jag kanske inte alls blir tvungen att gå , utan att de kanske kan lösa det på ngt. sätt. Antingen att jag får ha kvar tjänsten jag har nu, eller att jag blir omplacerad.
Vad göra?
Svar på tråden: ångest över alla val man måste göra!

oj vad jobbigt

Skrivet av  Solen
speciellt svårt är det ju för du inte vet hur det är på din gammla arbetsplats.
Om du tar chansen och jobbar på det nya projektet, hur lätt tror du det sen skulle bli att få jobb i samma bransch?
Om det finns bra chans att du få ett jobb i samma bransch på rimmlig tid skulle jag chansa.
 

Är det helt kört

Skrivet av  Vimse
att få tjänstledigt? Om det nuvarande företaget har det knapert, men ändå vill ha kvar dig på sikt kan det ju vara en chans för dom att spara in din lön ett halvår.
 

Artiklar från Familjeliv