Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

usk- löneförhöjning

Skrivet av maria undersköterska
arbetar privat och har nu fått den årliga lönerevisionen som det så fint heter.....

det är ju bara en pott som chefen fördelar ut så man har ju inga önskemål själv att komma med, men nåväl jag fick 800 kr och det blev jag både glad och förvånad över. har nu 19 000 i grundlön vilket känns rätt ok.
men nu till saken, alla pratar ju ofta om lönen och när ett par stycken frågade mig vad jag fick blev det ramaskri som heter duga.... många hade fått bara ett par hundralappar och de blev självklart besvikna när jag dessutom redan hade en högre lön.
nåväl de gick och konfronterade chefen som svarade att det är bara för att jag inte är med i facket som jag fick så mycket.... de som är med i facket får mindre...

jaha?? tidigare har hon sagt att hon endast bedömer efter prestationsförmåga och är mån om att de som ligger lågt ska komma upp i lön...

stämmer det här? jag känner mig illa till mods efter det här. jag vet att jag gör ett bra jobb och är värd varenda krona, men det känns taskigt mot alla andra bra tjejer som kämpar på lika bra...
nu får man väl höra att man är chefens fjäskfia och det är ju mindre kul :-(
Svar på tråden: usk- löneförhöjning
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv