Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Även på OÄF

Skrivet av Hjälp-I-landsproblem
Jag söker jobb inom en branch som det är svårt att få jobb inom. Många utbildas inom det och jag sa tidigt att jag inte förstår vart alla ska få jobb.
Jag har en gedigen meritlista.Växlat bland olika vikariat,haft tur, gått kurser...Verkar mörkt på arbetsmarknaden. Nu har jag blivit kallad till ett par intervjuer och ett är till ett jobb jag inte har högst på listan och som många anser mig vara överkvalificerad för men ett jobb jag tror skulle kunna ge mig något i gengäld. Hur "ska" man resonera?
Ta det om jag får det och söka vidare? Jag tycker det skulle vara så skönt att få ha en fast inkomst, trygghet om jag eller barnen är sjuka, kunna ha betald semester *lyx* Det har jag inte haft.
Och studielånen ska betalas.
Hjälp.
Svar på tråden: Även på OÄF

Vad har du att förlora..

Skrivet av  gabbiz med Alvin
på att ta jobbet? Mindre tid att söka jobb på? Jobb som inte finns.. Du vinner pengar, du vinner en ny erfarenhet och nya kunskaper (man lär sig alltid något i en ny situation), du slipper en lång lucka i ditt CV då du "bara" varit arbetslös. När ditt drömjobb dyker upp så är det ju bara att söka det då. Massor av människor söker nya jobb medan de jobbar med något annat. Ta det! Lycka till.
 

ta det

Skrivet av  Solen
Jag leta i fyra månader, skrev över 30 ansökan och var på cirka 10 interviewer. Till slut fick jag inte jobb - inte mitt drömmjobb men ett jobb. Tog det, även om jag hellre skulle vi haft ett i en annan bransch. Tyvärr höll det mindre än ett år, men jag fick pengar i kassan och en arbetserfarenhet som hjälper mig i mitt nuvarande arbete.
 

skulle såklart stå

Skrivet av  Solen
till slut fick jag ett jobb..
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Hjälp-I-landsproblem
mer "rädd" vad andra ska tycka kanske?Jag struntar i dem.Tack för er hjälp!:-)
 

Men?

Skrivet av  gabbiz med Alvin
Vilka är "andra"? Vänner och bekanta, familj? Om dina vänner tycker det är bättre att vara arbetslös än att ta ett jobb man egentligen är lite för bra för, då kanske du hellre skulle byta vänner än jobb? Försörjer de dig när a-kassan inte funkar längre? ;) Du har helt rätt inställning, strunta i dem!! Lycka till än en gång.
 

Har ingen a-kassa

Skrivet av  I-landsproblemet
och vill inte blanda mig med arbetsförmedlingen.
Alternativet är att jobba som timanställd på ett jobb jag trivs med.
Jag funderar och funderar :-)
Tack för svaret!
 

Artiklar från Familjeliv